י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סנאטורים ועסקנים חרדים

בתום מאמץ חוצה יבשות: הבנות החרדיות יטוסו לביתן לפני שבת

לאחר שעות מתוחות שוחררו 18 בנות חרדיות שהוחזקו בשדה התעופה סכיפול באמסטרדם, כיוון שלא היה באפשרותן לשלם קנס בגובה 3,000 דולרים בגין אכילה במטוס בניגוד לתקנות הקורונה | עסקנים מארה"ב וממקומות נוספים הפעילו את קשריהם ולאחר מאמצים העניין הוסדר

בתום מאמץ חוצה יבשות: הבנות החרדיות יטוסו לביתן לפני שבת
כיסאות מטוס צילום: pixabay

אמש (חמישי) התחוללה דרמה לא קטנה לאחר ש-18 בנות חרדיות עוכבו בשדה התעופה סכיפול באמסטרדם, ולטענתן חוו התנכלות אנטישמית ללא סיבה. הבנות לא הורשו להמשיך לארה"ב לאחר שנחתו מאוקראינה, ונדרש מהן לשלם סכום אסטרונומי של קנס בגין אוכל שהכניסו למטוס.

הבוקר, לאחר מאמץ גדול של סנאטורים, ועסקנים חרדים אמריקאים, כולל הרב ישראל כהנא ממונסי, והיידי מוזס, בתו של ח"כ מוזס לשעבר מישראל שעירבה בכירים באמסטרדם, הבנות ימריאו בשעתיים הקרובות לארה"ב.

יש לציין את אנשי חב"ד באמסטרדם שהביאו אוכל כשר לבנות ששהו במשך שעות ארוכות בשדה התעופה. סנאטורים אמריקאים, צ'אק שומר, גרגורי מיקס, כולל העסקן הידוע הרב משה דוד נידרמן, מראשי ארגון UJO, וחבר המועצה שמחה אייכנשטיין, פעלו רבות כדי להביא את הבנות לארה"ב לפני שבת.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" הלילה, 18 בנות חרדיות עוכבו בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, לטענת הבנות הן לא יכלו לעזוב את השדה, ולא שחררו אותן לטיסה. לדברי הבנות, הרשויות דרשו מהן לשלם קנס. הבנות טענו כי הן עברו התנכלות מכוונת בטיסה, ורק להן הציקו עם הגבלות לגבי אכילה במטוס בגלל נגיף הקורונה.

במהלך הלילה לא היה ברור אם הן יספיקו לטוס לארה"ב לפני שבת, עסקנים בכירים מארה"ב החלו לטפל במצב. לטענת הבנות הצוות התנכל רק אליהן לגבי מסכה, בעוד לנוסעים האחרים לא נאמר דבר. זה התחיל עם הצקות לקבוצה שאכלו במטוס, ואז הצוות בחר להתנכל אליהן בגלל כל דבר קטן. לטענתן לא התאפשר להזמין טיסה חדשה, ובעצם הן הוחזקו כבנות ערובה, בלי סיבה ובלי דרך חזרה הביתה, רק כי אין להן איך לשלם 3000 דולר קנס. לטענת הבנות, מדובר בהתנכלות אנטישמית. כאמור בשעתיים הקרובות הן ימריאו לארה"ב לאחר התערבות גורמים רבים.

אמסטרדם קורונה שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד