י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יצאנו מחוזקים ומאושרים"

נלכדה בגדר הרכבת: הילדים ויתרו על טיול כדי להציל תנשמת

לפני כיומיים התקבל דיווח על תנשמת שלכודה בגדר הבטיחות של רכבת ישראל, הילדים שאיתרו את התנשמת ויתרו על טיול בכדי להציל אותה

נלכדה בגדר הרכבת: הילדים ויתרו על טיול כדי להציל תנשמת
התנשמת שחולצה מהגדר צילום: עופר בר - חי

לפני כיומיים התקבל דיווח בסביבות השעה 12 בצהריים, על תנשמת שנצפתה לכודה בגדר הבטיחות של רכבת ישראל בסמוך למושב הבונים.

פקחי שמורת הטבע הבונים פארס מראענה ואדם צ'רטין, נסעו לנקודה והחלו בסריקות לאיתור התנשמת, כעבור 20 דקות מצאו אותה כשראשה תקוע בין סורגי הגדר. 

הם חילצו אותה בזהירות ולאחר בדיקת מצבה בשטח היא פונתה לבית החולים לחיות בר.

הדס בר-חי אם המשפחה מספרת: "נסענו הבוקר לחוף הבונים. טעינו והגענו ל"שום מקום". לפתע ראינו על השביל תנשמת יפייפיה פצועה . ניסיתי ללכוד אותה בעצמי אבל היא הייתה מבוהלת.

הילדים לא ויתרו. אמא נוותר על הטיול, חייבים קודם להציל את התנשמת המסכנה. נסענו לשמורת הבונים, פנינו לפקח שמורות הטבע והוא מיד נסע אחרינו לחפש אותה.

תחילה לא מצאנו אותה, הפקח הקפיץ סיוע של  4 פקחים נוספים ויחד חיפשנו בכל מקום. לפתע בתי ראתה שהתנשמת תקועה עם הראש בגדר של הרכבת.

התנשמת נלקחה לבית החולים לטיפול רפואי, ואנחנו יצאנו מחוזקים ומאושרים שסייענו להציל בעל חיים. תודה לילדנו שהתעקשו כל כך".

התנשמות, שעיקר מזונן הוא מכרסמים, משמשות ככלי יעיל להדברה ביולוגית בשטחים חקלאיים. משפחה של תנשמות צדות בכל שנה כ-6,000-2,000 מכרסמים, בהתאם לגודל הטרף, ומפחיתות את הצורך לשימוש ברעלים מזיקים ומסוכנים לאדם ולסביבה.

חילוץ פקחים תנשמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד