י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש ישיבת שדרות

לאחר מחלה: הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל

הלך לעולמו הגאון הרב אריה גמליאל זצ"ל ראש ישיבת שדרות וח"כ לשעבר מטעם ש"ס. היה מזקני רבני תימן וחיבר ספרים רבים. הזדכך ביסורים קשים ומרים. הראש"ל הגר"י יוסף על פטירתו: "חריפותו וחדוות לימוד התורה שבו היו לסמל ולמופת"

לאחר מחלה: הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל
הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו ראש ישיבת שדרות, הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל והוא בן 71, הרב גמליאל מזקני רבני תימן, שהיה שרוי במצב קשה והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"א שימש בשלל תפקידים תורניים ונכבדים, על מנת לפאר ולרומם קרן היהדות והמסורת, וכמו כן חיבר את סדרת הספרים, שו"ת 'מעשה ארג', ו'בית גמליאל'. 

רבי אריה זצ"ל נולד לאביו רבי יחיאל גמליאל ז"ל ולאמו מרת ורדה שתחי', בבחרותו למד בישיבת הנגב, במהלך השנים, שימש כחבר כנסת מטעם סייעת ש"ס בכנסת, וכן כסגן שר הדתות ועוד, כאשר פעל רבות לשימור וחיזוק ענייני הדת, ובפרט פעל בכל מאודו למען קהילות קודש תימן בארץ ובעולם.

מלבד זאת, הקים הרב את היכל ישיבתו בשדרות, אך בשנים האחרונות עקב מחלתו וחולשתו הרבה, הופקד בנו הגאון רבי חננאל גמליאל על ראשות הישיבה בשדרות.

הראש"ל הגר"י יוסף פרסם הודעת אבל עם פטירתו: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו מאתנו של ידידנו ראש ישיבת ׳שדרות׳ הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל. הרב זצ"ל זכה וזיכה את הרבים, גידל דורות של תלמידים, היה חריף ובקי, לן בעומקה של תורה בדרך לימוד ישרה ונלחם ליישב את דרכו של מרן האדמו"ר זצ"ל".

"זכורני כי עוד לפני כיובל שנים בעת לימודנו בחברותא בישיבת הנגב גם בזמן ההפסקות, ניכר כי עדיו לגדולות שקדנותו וחריפותו וחדוות לימוד התורה שבו היו לסמל ולמופת, עולם התורה יחסר את אחד מטובי בניו. תנחומי למשפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי פרסם הודעת אבל ואמר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על פטירתו לאחר שנזדכך בייסורים של ידידי ורעי חברי ושותפי לדרך, ראש ישיבת שדרות הגאון הרב אריה גמליאל זצ"ל אשר מסר נפשו עשרות בשנים להקמת עולה של תורה, זכה הגאון זצ"ל ויחד עם רעייתו הרבנית שתחי' הפריח את השממה בעיר שדרות, זיכה את הרבים והקים והנהיג קהילות".

"בשמי ובשם כל משפחת ש"ס - תנחומים לרעייתו שתחי' ולכל משפחתו הכבודה, בעל הנחמות ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון, במורשתו ובתורתו אשר הותיר אחריו תנוחמו. יהי זכרו ברוך". 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת ראה) בשעה 12.30 בצהריים מבית העלמין בשדרות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 
אריה גמליאל שדרות תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד