י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מ'יש עתיד': גורל עגונות – ייקבע רק בידי הרבנים

בדיון מיוחד לרגל יום העגונות, אמר ח"כ שי פירון: "דברים שקשורים למחלוקת הלכתית לא עוברים דרך הכנסת" • ח"כ מירב מיכאלי קראה: לא להינשא ברבנות

מבהיר את הגבולות, ח"כ הרב שי פירון. צילום: פלאש 90
מבהיר את הגבולות, ח"כ הרב שי פירון. צילום: פלאש 90

עימות ראשון בכנסת החדשה על רקע דת ומדינה: בתענית אסתר יש שמציינים את יום העגונה הבין-לאומי – וכנסת ישראל סוערת.

בדיון מיוחד, שיזמה ח"כ ד"ר עליזה לביא מיש עתיד, אמר חבר הכנסת ממפלגתה, הרב שי פירון, כי לא הכנסת היא זו שתפתור את בעיית העגונות ומסורבות הגט, אלא הרבנים הם שצריכים להכריע בבעיה.

"עם כל הכאב", אמר, "שינויים כאלו לא עושים עם חקיקה בכנסת. פסקי הלכה, דברים שקשורים למחלוקת הלכתית, לא עוברים דרך הכנסת".

הדברים הללו, שהבהירו כי גם הרב מיש עתיד אינו מוכן להרחיק לכת מעבר לגבולות ההלכה, עוררו זעם בקרב חלק מהנוכחים בדיון.

ח"כ מיכל רוזין ממרצ תקפה בדיון את עמדת הרב פירון. "פירון טוען שהפתרון הוא בידי הרבנים ואני טוענת כי הפתרון חייב להיות בידי הריבון".

ח"כ מירב מיכאלי מהעבודה אמרה, כי יש להפקיע מידי הרבנות את הסמכות הבלעדית על נישואין וגירושין. היא קראה לנשים שלא להירשם כנשואות במצב הנוכחי. "לרבנים נמסרה, באופן מוטעה, הסמכות הבלעדית לנהל את המעמד האישי של אזרחיות ואזרחי ישראל היהודיות והיהודים. במקום לקחת את האחריות הזאת ולהתנהג באופן ממלכתי שפותר את כל הבעיות על-ידי הפתרונות שקיימים בהלכה, הם עושים את ההיפך כדי לעשות שרירים ולהדגיש אצל מי הכוח ומי יקבע איך ננהל את חיינו".

יוזמת הדיון, חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא, טענה כי מקור הבעיה היא כי המוסדות "מוחזקים כיום על ידי אנשים לא ראויים".

"מאז שעלינו לארץ חושקה ההלכה היהודית על ידי הקמת מוסדות שנמכרו במחירים פוליטיים", אמרה. "זה בנפשה של המדינה ובנפשו של כל ישראלי המכבד את יהדותו-שלו ואת יהדותה של מדינתו. עלינו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לפתור את מצוקתן של העגונות ומסורבות הגט, בהקדם האפשרי".
שי פירון עגונות מסורבות גט מירב מיכאלי רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד