י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שעות לפני שבת

לא ייאמן: הבנות החרדיות נזרקו שוב מהמטוס

מרתיח: 18 הבנות החרדיות יחד עם המלווה נזרקו מהמטוס שוב לאחר 24 שעות של עיכוב בשדה התעופה | לטענת הבנות העילה לזריקתן היא כיסוי להתעללות אנטישמית מחפירה | את השבת הן יעשו ככל הנראה בשדה התעופה באמסטרדם 

לא ייאמן: הבנות החרדיות נזרקו שוב מהמטוס
מטוס צילום: unsplash

לאחר שפרסמנו כי בהשתדלות של גורמים רבים, 18 בנות חרדיות מארה"ב שעוכבו בטענות שונות באמסטרדם, עלו למטוס לארה"ב, והיו אמורות לנחות שם לפני שבת. מתברר כעת כי באופן שערורייתי הן נזרקו שוב מהמטוס, ואותו איש ביטחון שגם התנכל אליהן לפני יממה מתנכל אליהן גם עכשיו בשדה התעופה.

על פי הדיווח שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', אחת הנוסעות שלא קשורה לקבוצה, ביקשה לשבת ליד הבן שלה, אך לאחר שנאמר לה כי אסור לה להחליף מקום, היא חזרה למקומה הקודם. בתגובה, בצורה שערורייתית, הדיילים בחברת דלתא זרקו את כל 18 הבנות מהמטוס בטענה שהן קבוצה, אפילו שאין ביניהן כל קשר לאשה שביקשה להחליף מקום.

לטענת הקבוצה, אחת הבנות החליפה עם האישה מקום, כטובה, וכשנאמר להן שזה אסור, הן החליפו חזרה, אך את הדיילים זה לא שכנע, ובניחוח אנטישמי מובהק וחסר פשר הן הורידו את כולם. לאחר דין ודברים כל החרדים על המטוס הוחזרו לטיסה שהמריאה, למעט 18 הבנות, בנוסף למלווה שבחרה להישאר איתן ונמצאת גם היא בשדה התעופה סכיפול באמסטרדם. ככל הנראה הן כבר לא יספיקו להמריא היום לארה"ב לפני שבת. 

לעת עתה לא ידוע היכן הן ישהו בשבת, אך על פניו נראה שאת השבת הן יעשו בשדה התעופה. גורמים יהודים אמריקאיים והולנדים מנסים לעזור לקבוצה.

כזכור, אתמול דיווחנו ב"בחדרי חרדים", על 18 בנות יהודיות שנתקעו באמסטרדם, לאחר שחברת התעופה KLM סירבה לתת להם לעלות לטיסה לארה"ב אם לא ישלמו קנס שערורייתי של 3,000 דולר, קנס שהיה "סחיטה אנטישמית"

כאשר הקבוצה ניסתה לעלות על טיסת המשך באמסטרדם לניו יורק, 18 מהן סורבו עליה למטוס, ואמרו להן שהן לא יכולות לעלות על הטיסה. לא ניתנה סיבה לסירוב. מדובר ב-18 הבנות הראשונות ברשימת הקבוצה בסדר אלפביתי; לכולם יש שמות משפחה המתחילים באות A עד K

חברת KLM אמרה כי היא תאשר להן לטוס אם כל אחת תשלם קנס בסך 3,000 דולר, בתוספת 275 דולר לשחרור כל מזוודה.

בהתחלה הלכו הבנות לדלפק חברת דלתא כדי לנסות לעלות על טיסת דלתא. אבל חברת דלתא, שהיא חברה שותפה עם חברת KLM ההולנדית, אמרה כי הבנות יצטרכו לשלם את אותם 3,000 דולר ועוד 275 דולר למזוודה כדי לעלות על טיסת דלתא.

זמן קצר לאחר חצות ביום חמישי בלילה, עורך הדין ההולנדי אמר לרב ישראל כהנא שפעל רבות בנושא, כי הוא ישלם את הקנס ויוציא את הבנות בטיסת יונייטד בבוקר יום שישי, ולאחר מכן יתבע את חברת התעופה. לאחר מכן, לאחר התערבות של גורמים רשמיים וסערה שהגיעה עד לדרגים הגבוהים בהולנד, חברת דלתא התקפלה ואמרה כי היא תטיס את הבנות הביתה ללא כל תשלום נוסף.

אך בשערורייה שאין כדוגמתה, בשעה האחרונה התברר כי האנטישמיות חזקה מדי, והבנות שוב נזרקו מהטיסה. בחדרי חרדים ממשיך לעקוב

מטוס אמסטרדם אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד