י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חיזבאללה שיגר - לראשונה זה שנים

בישראל מצננים: "חיזבאללה כיוון לשטחים פתוחים, נגיב בהתאם להתפתחויות"

אחרי ירי 19 הרקטות במהלך הבוקר על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, בצה"ל ובמערכת הביטחון מנסים בכל מחיר להימנע מהסלמה. גורם ביטחוני אמר כי התגובה תהיה "בהתאם להתפתחויות וללוחות הזמנים שנוחים לישראל" | דובר צה"ל: "הארגון ירה במכוון לשטחים פתוחים ברמת הגולן"

בישראל מצננים: "חיזבאללה כיוון לשטחים פתוחים, נגיב בהתאם להתפתחויות"
טנקים יורים פגזים לעבר לבנון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בצה"ל מנסים להרגיע את הרוחות ומבהירים - פני ישראל אינה למלחמה: דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב, התייחס בצהריים (שישי) לירי הרקטות על ידי חיזבאללה לעבר הגולן וטען כי לפי המידע הקיים הארגון ירה במכוון לשטחים פתוחים ברמת הגולן, כדי לא לגרום לנפגעים.

"לפי הידיעות שיש לנו וגם מסרט שרץ ברשתות, צבא לבנון תפסו את המשגר עם לוחמי חיזבאללה, הדבר מראה על חוסר משילות ומורתעות של חיזבאללה כי הם יורים לא על מנת לפגוע", אמר כוכבי בתדרוך לעיתונאים. למרות זאת, הוא ציין כי חיזבאללה קיבל את האחריות לירי, בניגוד לאירועים הקודמים שבהם ארגונים פלסטיניים ירו מלבנון, גם לקריית שמונה לפני יומיים וגם במהלך מבצע שומר החומות.

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר כי צה"ל פועל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, לרבות ירי ארטילרי ותקיפות תשתית באמצעות מטוסי קרב, כפי שלא בוצע שנים. הגורם הוסיף כי "מערכת הביטחון מכינה אופציות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות" לדבריו, "המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".

בצה"ל התייחסו גם לתקיפה בלבנון מוקדם יותר השבוע, אשר גרמה לחיזבאללה לבצע את הירי הבוקר לעבר רמת הגולן. "אנחנו תקפנו בעוצמה עם מטוסי קרב ועם ירי של לוחמי התותחנים לכל רוחב הגזרה ביום רביעי, כולל פגיעה בתשתיות שמשמשות גם את ארגוני הטרור", הסביר כוכב.

באשר לתגובת צה"ל על ירי, אמר דובר צה"ל כי אין לצבא כל עניין להסלים את המצב. "כולם כרגע בהערכת מצב", אמר. "נראה האם נכון ואיך נכון להגיב, ההנחיות שלנו כרגע הן בהחלט שגרתיות. אין לנו עניין לצאת למלחמה אבל לא נסבול את הטפטופים האלו, לא ניתן ללבנון להפוך לקו עימות".

גנץ בהערכת מצב בקריה\\צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

כוכבי הוסיף כי ההמשך יוחלט בשעות הקרובות על ידי דרג מדיני. "לצבא יש עמדה מקצועית בנושא", הסביר, "כרגע כולם נמצאים אצל שר הביטחון, הדרג המדיני יחליט. כל הצדדים לא רוצים במלחמה. מהצד השני זה בלתי נסבל, אנחנו לא ניתן לשגר רקטות פעם בשבועיים שלושה".

מוקדם יותר הבוקר נשמעו אזעקות בשורה של יישובים ברמת הגולן ובאצבע הגליל, בשל  מטח כבד של 19 רקטות שנורו מדרום לבנון. מדובר בירי שני בתוך כיומיים, לאחר שביום רביעי נורו שלוש רקטות לעבר יישובים בגליל. האזעקות נשמעו ביישובים עין קנייא, נווה אטי"ב ושניר ותושבים רבים דיווחו על פיצוצים עזים. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק נרחב מהרקטות. באפן מפתיע, ארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי וציין כי מדובר בתגובה לתקיפת צה"ל מוקדם יותר השבוע.

מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים אך לפי שעה לא ידוע על נזק או נפגעים. שריפה פרצה בהר דוב, הרחק מאזור מיושב. תותחים של צה"ל ירו פגזים וארטילריה לעבר חוות שבעא, האזור ממנו בוצע הירי. בצה"ל ציינו כי אין שינוי בהנחיות לתושבים: "ההנחיות רגילות, לא מבטלים ולא פותחים מקלטים. מצד שני אנחנו ערוכים לכל הסלמה. נכון לשעה זו ההנחיות לעורף בשגרה מלאה".

ירי שיגורים לבנון חיזבאללה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד