כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קניית הקולות: בנט יחסל 'הגוורדיה הישנה'?

פרשת סלומיאנסקי: החשוד טוען כי בנט תמך בו, אבל היו"ר הודיע בישיבת הסיעה: אני שכרתי את החוקר הפרטי • סלומיאנסקי במכתב ליועץ המשפטי: "זרז החקירה"

ניסן סלומיאנסקי ונפתלי בנט. צילום: פלאש 90
ניסן סלומיאנסקי ונפתלי בנט. צילום: פלאש 90



שרשרת האינטריגות והתככים ב'בית היהודי' שנחשפה עם פרסומה בימים האחרונים של פרשת קניית הקולות - נמשכת.

כזכור, ראשיתה של הפרשה בהקלטות שסופקו על ידי חוקר פרטי, בהן נשמעו קבלני קולות מספרים כי ניסן סלומיאנסקי, מי שזכה במפתיע במקום השלישי ברשימה המשותפת - למרות היותו מזוהה עם הגוורדיה הוותיקה של המפלגה, שנכשלה באופן גורף, שילם להם סכומי עתק במזומן כדי לרכוש את תמיכתם.

באחת ההקלטות נשמע גם קבלן הקולות טוען כי חלק מהעסקה הייתה תמיכה בסלומיאנסקי למיקום גבוה ברשימה, ועבור זבולון אורלב לראשות הרשימה.

עוד בנושא:
"מחביאים 50 אלף דולר בפאקט של סיגריות"
ח"כ ניסן סלומיאנסקי: "לא קניתי קולות בפריימריס"

לפי הפרסומים הראשונים, החוקר הפרטי - שהעביר את החומר שבידיו למשטרה - נשכר על ידי יו"ר המפלגה נפתלי בנט, גורמים מקורבים לבנט אף טרחו אתמול להסביר בתקשורת כי הם חשדו בדברים 'לא כשרים' בהקשר של סלומיאנסקי, ולכן שלחו את החוקר הפרטי.

אלא שהבוקר (ג) לאחר שהכחיש מכל וכל את החשדות, טען סלומיאנסקי כי בנט לא עומד מאחורי החקירה, ואף היה הראשון שהתקשר לחזק אותו, לדבריו.

מאבקי הכוחות התחדשו

אם מישהו עמד להשתכנע מהדברים, בא בנט עצמו והחזיר את הגלגל: בישיבת סיעה של הבית היהודי שהתקיימה היום, התייחס בנט לפרשה, וטען כי הוא אכן שכר את החוקר לפני כחצי שנה, אך הדגיש כי זה נעשה בשל חשדות בנושא טוהר המידות, וללא כל הקשר פוליטי.

אלא שהתחושה בשטח שונה לגמרי, לשם כך, מן הראוי לחדד שוב את המחנאות במפלגה, המורכבת משתי קבוצות כוח עיקריות: הגוורדיה הישנה, שאחרון ההציגים שלה ברשימה הנוכחית הוא ניסן סלומיאנסקי, ואשר הפסידה בפריימריז האחרונים באופן מוחץ, אך עדיין זוכה לייצוג חזק מאוד בשטח, ואינה צפויה להיעלם מהמפה, לעומת ה'משהו חדש מתחיל' של אנשי בנט.

אמנם לא סביר שבנט עצמו חפץ בפרסום הפרשה בעיתוי הנוכחי, אך קשה להשתחרר מהרושם שהחוקר הפרטי לא נשלח אך ורק בשל הרצון ל'ניקיון כפיים'.

"פתאום עכשיו מפיצים שמועות הזויות לחלוטין, שגם המפיץ הפריך אותן. בתקופה כזו של משא ומתן קואליציוני יש בעלי תפקידים שונים, וכל השטח רוחש שמועות ורכילויות. אני מניח שיש כאלה שרוצים שאני לא אהיה בכיסא", הציג סלומיאנסקי את גירסתו להשתלשלות הדברים.

במקביל, שיגר סלומיאנסקי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בדרישה לקדם את החקירה בעניינו ולסיימה בהקדם האפשרי, באמצעות עורכת דינו רחל תורן טוען סלומיאנסקי כי הוא "משרת את הציבור קרוב ל-30 שנה במסירות רבה, נקי מכל רבב, וזוכה להערכה עמוקה בקרב הציבור הרחב", ועל כן הוא דורש להסיר את העננה ולנקותו מכל חשד - ככל שיש כזה.

ומי בכל זאת הדליף את הפרשה לתקשורת? בבית היהודי מצביעים על מגוון אפשרויות, החל מבנט עצמו, וכלה בחברים אחרים שהרגישו שתפקידיהם בממשלה הקרובה מאויימים על ידי סלומיאנסקי, וחפצו לנטרל אותו.
בנט סלומיאנסקי הבית היהודי קולות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד