כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בתגובה לטענות הדרוזים

‏חיזבאללה עם תיעוד מירי הרקטות לעבר הר דב

חיזבאללה מיהר לפרסם ביום שישי תיעוד משיגור הרקטות מוקדם יותר באותו יום בכדי להוכיח לעולם כי הוא אינו פועל מתוככי אוכלוסייה אזרחית בניגוד לטענות הדרוזים תושבי דרום לבנון | צפו

‏חיזבאללה עם תיעוד מירי הרקטות לעבר הר דב
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם בסוף השבוע את תיעוד ירי הרקטות לעבר הר דב. לטענת חיזבאללה, הירי הגיע כ"תגובה לתוקפנות הישראלית"‎.

כזכור, השיגור לא עבר בשקט ומלבד תקיפות צה"ל בתוככי לבנון, תושבי כפר שויא בדרום לבנון תקפו את משגר רקטות ורכב חוליה של חיזבאללה שעבר במקום. ארגון הטרור טען בתגובה: "לא ירינו לעבר ישראל משטחים מאוכלסים".

‏ארגון חיזבאללה אף פרסם תיעוד של ירי הרקטות לעבר ישראל בסוף השבוע, כנראה כדי להפריך את הטענה שהירי בוצע מתוך אוכלוסייה אזרחית.

רועי קייס מומחה לעולם הערבי ב'כאן חדשות', ציין, כי "בדרך כלל כשחיזבאללה מקבל אחריות על פעולה הוא כן מוציא תיעוד, אבל פה התכיפות הייתה גדולה יותר על רקע ההתקפה של תושבים דרוזים על היורים בכפר שוויא בדרום לבנון כדי להראות כביכול שהטענות שהשיגור בוצע מאזור מאוכלס לא נכונות".

כזכור, ‏ארגון חיזבאללה הודיע כי ביום שישי בשעה 11:15 בתגובה על תקיפות חיל האוויר הישראלי בשטחים פתוחים (בלילה שבין רביעי לחמישי), חולייה על שמו של פעיל הארגון עלי כאמל מוחסן, ושל פעיל אחר מוחמד קאסם טחאן ירתה לעבר שטחים פתוחים באזור מוצבים של צה"ל. עשרות רקטות נורו. אגב, ‏עלי כאמל מוחסן, הוא פעיל הארגון שנהרג בקיץ שעבר בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. מוחמד קאסם טחאן, הוא איש הארגון שנהרג בהתפרעויות על הגדר בגבול לבנון בזמן מבצע שומר החומות.

כאמור, אזעקות נשמעו ביום שישי בבוקר בשורה של יישובים ברמת הגולן ובאצבע הגליל, בשל מספר רקטות שנורו מדרום לבנון. האזעקות נשמעו ביישובים עין קנייא, נווה אטי"ב ושניר ותושבים רבים דיווחו על פיצוצים עזים. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק נרחב מהרקטות. צה"ל אישר כי נורו למעלה מעשר רקטות לשטח ישראל. ארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי וציין כי מדובר בתגובה לתקיפת צה"ל מוקדם יותר השבוע.

חיזבאללה לבנון רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד