י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשם טוב

בד"ה: החסיד שבנה את החנוכיה המפורסמת נפטר

מארה"ב מגיעה הידיעה המרה כי בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו הרה"ח ר' הערשל פקר ז"ל שידוע בשל החנוכיה המפורסמת המוצבת במרכז חב"ד העולמי בקראון הייטס 

בד"ה: החסיד שבנה את החנוכיה המפורסמת נפטר
ר' הערשל פקר צילום: באדיבות המצלם

ר' הערשל פקר, חסיד חב"ד מפורסם שבנה את החנוכייה הגדולה שנדלקת ב-770 בכל חנוכה, הלך לעולמו בגיל 85 ביום חמישי, הלוויתו התקיימה ביום שישי בניו יורק.

ר' הערשל ז"ל נולד בשנת 1936 באוקראינה, בעיר דנייפרופטרובסק (לשעבר יקטרינוסלאב), שם היה הרבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, הערשל לא זכה להכיר אותו, כי כשהיה רק ​​בן שלוש, הרבי נעצר בשל פעילותו למען היהדות והוגלה על ידי הסובייטים לקזחסטן, שם נפטר חמש שנים מאוחר יותר.

לאחר מלחמת העולם השנייה-שבמהלכה נהרג אביו של הערשל, חייל בצבא הרוסי, לקחה אמו את בנה הצעיר וברחה לגרמניה, שם שהו זמן מה במחנה עקורים ליד ברגן בלזן. בגיל עשר הוא נשלח לגור אצל קרוב משפחה באנגליה ולמד בישיבות של גייטסהד ומנצ'סטר.

בשנת 1962 הגיע הערשל מלונדון שם התגורר - לניו יורק, יחד עם קבוצת יהודים מאנגליה, "הרגשתי שזה הקשר שחיפשתי", אמר לאחר המפגש עם האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.

הרבי עודד את הערשל להקדיש זמן ללמוד את מלאכת הצורפות, בגלל עצתו, הקים הערשל בית מלאכה קטן בביתו. ר' הערשל זכה לבנות את החנוכייה הגדולה בציפוי זהב שמשמשת עד היום בכל חנוכה ב-770 מרכז חב"ד העולמי.

הוא הותיר אחריו את אשתו, צביה וילדיו, חנה הורביץ - קראון הייטס, דבורה שגאלוב - פלורידה, משה פקר - פלורידה ויוסי פקר - מקסיקו.

הלוויתו התקיימה ביום שישי, ועברה דרך 770 לבבית הקברות מונטיפיורי. יהי זכרו ברוך.

חב"ד חנוכיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד