י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ליד כלא עופר: שלושה עיתונאים נפצעו

שביתת האסירים הפלסטינים בכלא עופר ממשיכה לעורר מהומות: הפגנות הזדהות ברחבי יו"ש ומחוץ לכותלי הכלא • שלושה עיתונאים ישראליים נפצעו באורח קל

ההפגנה סמוך לכלא. צילום: פלאש 90
ההפגנה סמוך לכלא. צילום: פלאש 90

שביתת האסירים הפלסטינים הציתה מהומות והפגנות ברחבי הגדה ובאזור כלא עופר: גם היום (ה') נמשכת ההזדהות עם האסירים השובתים רעב ואלפי פלסטינים מפגינים בביתוניא שממערב לרמאללה בדרישה לשחררם.

המפגינים יצאו מאחד מבתי הספר בעיירה בכוונה להגיע לכלא עופר. בהגיעם למעבר הם נבלמו על ידי כוחות הביטחון הישראליים. במקום מתנהלים עימותים בין הצדדים. המפגינים מיידים אבנים
לעבר הצד הישראלי. ומנגד, הכוחות עושים שימוש בחומר לפיזור הפגנות ובגז מדמיע.

שלושה עיתונאים ישראליים, כתב ערוץ 1 יורם כהן, כתב ערוץ 10 רועי שרון וצלם של ערוץ 10 נפצעו באורח קל לאחר שנפגעו מאבנים בראשם. הם טופלו במקום. הפלסטינים מדווחים גם כן על מספר נפגעים.

כיום, שובתים רעב ארבעה אסירים. הראשון שבהם הוא סאמר עיסאווי, ממשוחררי עסקת שליט, ששובת כבר למעלה מ-200 ימים. אליו הצטרפו גם אימאן שראונה, אף הוא ממשוחררי עסקת שליט, ג'עפר עיז א-דין וטארק קעאדן.

בתוך כך, הודיע השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, כי הוא פתח אתמול בשביתת רעב בעצמו, לאות הזדהות עם האסירים השובתים רעב. סלאח טרם הודיע עד מתי ימשיך לשבות. השייח אינו משתתף בהפגנה בביתוניא, אלא יושב באוהל המחאה שהוקם בנצרת להזדהות עם האסירים השובתים.

אתמול נתפסו שישה ילדים ונערים פלסטינים לאחר שהצליחו לחדור את אחת הגדרות במתחם מחנה עופר, סמוך לרמאללה. חמישה מהם נעצרו, ואחד הצליח להימלט מהמקום. מתחקור ראשוני של הפלסטינים, בני שמונה עד 12, עולה כי מטרת הפריצה לבסיס הייתה ככל הנראה לגנוב מתכות, ולא על רקע לאומני או אחר.
הפגנה שביתת רעב כלא עופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד