י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מביש שמישהו מאשים אותנו"

נסראללה מסביר מדוע השיגורים בוצעו ליד כפרים דרוזים

מנהיג חיזבאללה מסר הערב נאום לרגל יום השנה לסיום מלחחת לבנון השנייה, והתייחס לסערה שקמה בלבנון כשצעירים דרוזים תקפו את משגרי הרקטות בטענה שהם עשו זאת כדי לפגוע באוכלוסייה. נסראללה אמר גם כי "ישראל מורתעת מלתקוף את לבנון"

נסראללה מסביר מדוע השיגורים בוצעו ליד כפרים דרוזים
חסן נסראללה צילום: צילומסך

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב (מוצאי שבת) בנאומו, לרגל יום השנה לסיום מלחמת לבנון השנייה, כי במשך 15 שנה ישראל נמנעה מתקיפות אוויריות בלבנון, בגלל החשש מחיזבאללה. למעט הפרות קטנות, שחיזבאללה הגיב עליהן. הוא הסביר גם מדוע שוגרו הרקטות ממקומות סמוכים לכפרים דרוזים.

לדברי נסראללה, הסיבה היא שישראל חששה מהתגובות שיהיו בעקבות כך ומעימות גדול עם חיזבאללה: "בכל מה שקשור לתקיפות של חיל האוויר הישראלי, לבנון נהנתה משקט של 15 שנה. זה חסר תקדים מאז 1948". עוד אמר נסראללה כי במשך 15 שנה אנחנו שומעים רק איומים מישראל, אבל הם לא עשו דבר בשל החשש מההשלכות האפשריות של מלחמה. לדבריו, ההישג החשוב והאסטרטגי ביותר של מלחמת לבנון השנייה הוא יצירת מאזן אימה וכללי עימות ששומרים על לבנון. כך לפי הציטוטים של הנאום שתורגמו על ידי 'כאן 11'.

נסראללה הוסיף כי "מה שקרה בימים האחרונים חמור מאוד, דבר שלא קרה במשך 15 שנה. שוגרו רקטות שמקורן לא ידוע לקריית שמונה וישראל הגיבה בירי ארטילרי והותרנו את זה בידי הצבא ויוניפי"ל. אבל אחרי זה ישראל ביצעה שתי תקיפות מהאוויר באמצע הלילה. הכפרים והעיירות בזמן הלילה חוו מצב של פחד, יש נשים וילדים שישנו. יצאה הודעה מהצד שלהם שישראל תקיפה בשטחים פתוחים. ישראל חשבה שזה יעבור ככה בגלל המצב בלבנון – המשבר הכלכלי והמצב הממשלתי ושאפשר לחרוג מהכללים שהתקבעו מאז מלחמת לבנון השנייה. מבחינתנו לא היה מנוס מקבלת החלטה ולהגיב בהתאם".

נסראללה אמר גם כי נדרשה תגובה מהירה מצד חיזבאללה על התקיפות של חיל האוויר בדרום לבנון בפעם הראשונה מאז 15 שנה כיוון שאם התגובה הייתה מתעכבת, לא הייתה לה ערך. נסראללה אומר כי מדובר בתגובה מחושבת: "אנחנו בחרנו שטח פתוח בהר דב בסביבת מוצבים צבאיים. בחרנו אזור שאין בו איכרים וחקלאים. החלטנו לעשות את זה בבוקר. לא ירינו בלילה כי לא רצינו שיהיה פחד בקרב הנשים והאנשים. סיכנו את האנשים שלנו למען האנשים כדי שלא יפחדו".

מנהיג ארגון הטרור ציין כי "אנחנו רצינו להעביר מסר לישראל כי על כל תקיפה של חיל האוויר, אנחנו בוודאות נגיב בהתאם".

לדבריו, חיזבאללה טרם סגר את החשבון עם ישראל בעניין חיסולם של עלי כאמל מוחסן (שנהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה) ומוחמד קאסם טחאן שנהרג בהתפרעויות על גבול לבנון במבצע שומר החומות. הוא אמר כי הנקמה עוד תבוא ושמותיהם צוינו כדי להוקירם.

נסראללה הוסיף כי אינו מבטיח שאם ישראל תתקוף מהאוויר שטח פתוח בדרום לבנון, אז התגובה בהכרח תהיה בהר דב: "זה יכול להיות בכל מקום אחר בצפון ישראל". לדבריו, אין כזאת משוואה שתקיפות אוויריות שוות תקיפה בהר דב. נסראללה אומר כי תמיד ארגונו אומר שאינו רוצה ללכת למלחמה, אבל הוא ערוך לה והוא מחכה לו כל יום: "המעשה הטיפשי ביותר של ישראל יהיה להיכנס למלחמה עם לבנון".

נסראללה התייחס גם למיקום השיגורים: "למה ירינו מהוואדי הזה? אני אומר לתושבי שוויא, חסבייה ולתושבי הכפרים הלא שיעיים. אם היינו יכולים לכסות את השטח הזה באופן מדויק (ירינו קטיושה ולא טילים מדויקים) מהכפרים השיעיים שלנו ומהבתים שלנו, היינו עושים את זה כדי להגן על כל לבנון, אבל האזור הזה בפרט, הר דב שהוא אזור צבאי ואין בו אזרחים וחקלאים. רצינו לשגר קטיושה. אתם יודעים את הזווית. הרקטות האלה יכולות להגיע למקומות אחרים שלא רצינו שהם יגיעו לשם. הם יכלו להגיע לאזורים מאוכלסים. זה יכול לגרור אותנו לעימות לא מחושב. לכן, הגיאוגרפיה והפעילות הצבאית מחייבים לשגר את הרקטות מהמקומות האלה ולכן הלכנו לשם, לא בגלל שהם ליד כפרים דרוזים, נוצרים או סונים. זה מביש שמישהו מדבר בשפה הזו ומאשים אותנו בכך".

חסן נסראללה דרוזים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד