י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוצאות הסנקציות האמריקניות

איראן איבדה 120 מיליארד דולר מיצוא נפט

איראן הפסידה בהכנסות מיצוא נפט סכום עתק בהיקף של 120 מיליארד דולר מאז שפרשה ארצות הברית מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, כך אמר שר הנפט היוצא ביז'אן זאנגאנה ביום שישי האחרון

איראן איבדה 120 מיליארד דולר מיצוא נפט
נפט, אילוסטרציה צילום: pixabay

מזכ"ל ארגון מדינות ייצוא הנפט מוחמד ברקינדו, שהיה בטהראן לרגל בחירתו של הנשיא איברהים ראיסי שמונה על ידי האייתוללה עלי חמינאי, נפגש ביום שישי עם זאנגאנה, שאמר לו כי איראן עם נזקים גדולים מהסנקציות.

ארצות הברית פרשה מההסכם במאי 2018 והטילה סנקציות חלקיות על יצוא הנפט האיראני, שהורחב לסנקציות מלאות במאי 2019. זאנגאנה אמר כי איראן איבדה יצוא של שני מיליארד חביות נפט מאז 2018, שהסתכמו בכ-120 מיליארד דולר, הכנסות הנפט של איראן מהוות 50 אחוזים או יותר מתקציב הממשלה שלה. בנוסף לסנקציות נפט, ארה"ב הטילה סנקציות גם על הסחר והבנקאות הבינלאומית של איראן, מה שהפריע גם ליצוא ויבוא של דברים נוספים.

בתוך כך נשיא איראן החדש אברהים ראיסי נפגש ביום שישי האחרון עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהראן והתחייב להמשיך ולתמוך ב"ג'יהאדיסטים הפלסטינים", הנייה, שהיה בטהראן כדי להשתתף בחנוכת הנשיאות של ראיסי ביום חמישי האחרון, אמר כי הוא הביא מסר של ברכה מ"העם הפלסטיני בכל חלקי פלסטין והעולם עבור ראיסי".

איראן סנקציות ארה"ב נפט הפסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד