י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך להשתלטות מלאה

הטליבאן כבש את בירת המחוז האפגנית השנייה

הטליבאן כבש את העיר שברגאן בירת המחוז האפגנית, השנייה שנפלה בידי הקבוצה החמושה תוך פחות מ-24 שעות, כך אמר סגן מושל העיר | הטאליבן נמצא במסע כיבוש מחוז אחר מחוז, וזאת לאחר שהאמריקאים עזבו את אפגניסטן

הטליבאן כבש את בירת המחוז האפגנית השנייה
אילוסטרציה צילום: pixabay

קאדר מליה, סגן מושל שברגאן שבמחוז ג'וזג'אן, אמר ביום שבת כי כוחות ממשל ופקידים נסוגו לשדה התעופה בפאתי העיר, שם הם מתארגנים להדוף את הטאליבן. כלי תקשורת ערביים דיווחו, כי לוחמי הטליבאן השתלטו על בניינים מרכזיים כמו משרד המושל, מטה המשטרה והכלא המרכזי בעיר.

העיר שברגאן היא עיר באפגניסטן, שמשמשת כבירת המחוז ג'וזג'אן והיא השניה ליפול בידי לוחמי הטליבאן, ארגון הטרור כבש ביום שישי האחרון את זרנג' בירת מחוז באפגניסטן והתנקש בדובר הממשלה בקאבול, השתלטות הטאליבן מגיעה לאחר שחיילי צבא ארצות הברית וחיילים זרים אחרים עזבו את אפגניסטן.

"כוחות הביטחון האפגנים איבדו את המורל שלהם בגלל תעמולה אינטנסיבית של הטליבאן", אמר גורם בכיר בעיר, שביקש להשאר בעילום שמו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, "עוד לפני מתקפות הטליבאן רוב כוחות הביטחון הניחו את נשקם על הקרקע, הורידו את מדיהם ויצאו מיחידותיהם ונמלטו" אמר.

הטליבאן כבר שולט בחלקים נרחבים באפגניסטן, וכעת הוא נלחם עם כוחות הממשלה בבירות מחוזות אחרות.

בתוך כך ממשלת בריטניה הודיעה לכל אזרחי בריטניה לעזוב את אפגניסטן באופן מיידי כשהלחימה מתעצמת בין לוחמי הטליבאן לבין כוחות הביטחון האפגניים.

ההודעה הגיעה שעות ספורות לאחר שהטליבאן הרג את מנהל מרכז התקשורת הממשלתי באפגניסטן בקאבול ביום שישי.

בתוך כך בשעות האחרונות מפרסם הטליבאן, כי הארגון כבש את העיר קונדוז, זאת בירת המחוז השלישית שהטאליבן השתלט בשלושת הימים האחרונים.

בהודעת הטליבאן נמסר כי הם תפסו את מטה המשטרה, מתחם המושל ואת הכלא בעיר. גורמי בריאות בקונדוז אמרו לתקשורת הערבית, כי 14 גופות, כולל נשים וילדים התגלו, ויותר מ-30 פצועים פונו לבית החולים.

"אנחנו לא יודעים מה קורה בחוץ כי כל המאמצים ותשומת הלב שלנו הם על המטופלים שנכנסים", אמר רופא לאל ג'זירה מבית חולים בקונדוז.

טליבאן ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד