י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השגריר התעקש

אונר"א הכריזה על חקירה של 10 מורים ועובדים תומכי טרור

סוכנות האו"ם לפליטים המנהלת בתי ספר לפלסטינים, הודיעה כי היא חוקרת כמה עשרות מאנשי צוות העובדים שלה לאחר שקבוצות מעקב חשפו יותר ממאה מורים, מנהלי בתי ספר ועובדים אחרים ששבחו את היטלר, והפיצו שנאה נגד יהודים ותמכו בפיגועים נגד אזרחים ישראלים

אונר"א הכריזה על חקירה של 10 מורים ועובדים תומכי טרור
גלעד ארדן צילום: מארק נוימן, לע"מ

ב-6 באוגוסט סוכנות האו"ם לפליטים המנהלת בתי ספר לפלסטינים, הודיעה כי היא חוקרת 10 מאנשי צוות העובדים שלה לאחר שקבוצות מעקב חשפו יותר ממאה מורים, מנהלי בתי ספר ועובדים אחרים ששבחו את היטלר, והפיצו שנאה נגד יהודים ותמכו בפיגועים נגד אזרחים ישראלים ברשתות החברתיות. בנוסף הודיעה אונר"א שהם בודקים עוד 40 עובדים נוספים המופיעים ברשימת העובדים של אונר"א, החשודים בהסתה, הדברים פורסמו השבוע על ידי UN Watch, ארגון זכויות אדם בז'נבה העוקב אחרי מעשיו של האו"ם.

המהירות חסרת התקדים של החקירה המוקדמת של אונר"א והתגובה לדו"ח של ארגוני מעקב אחר האו"ם, הגיעו גם אחרי דרישות שהציג שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, ששלח למזכ"ל האו"ם ולממונה הכללי של אונר"א, מכתבים זועמים של התלונה, וקרא לאונר"א לפטר את המורים.

הוא גם קרא לשגרירת ארצות הברית באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד לבחון את הממצאים ולדרוש הסברים דחופים מצד האו"ם ואונר"א, מה שייתכן שגרם לסוכנות להגיב.

ארה"ב היא כיום התורמת הגדולה ביותר של אונר"א, עם מימון של יותר מ-300 מיליון דולר בשנת 2021. למרות הודעתם על חקירות חלקיות, תגובת אונר"א ספגה ביקורת חריפה מצד הלל נוייר, ראש ארגון UN Watch, בהודעה להלן.

"התשובה של אונר"א מפספסת את העניין לגמרי, אם הסוכנות מעסיקה עשרות מורים ומנהלי בתי ספר שמצטטים את היטלר ומשבחים את פיגועי הטרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הבעיה היא לא הפוסטים שלהם ברשתות החברתיות ומה שמכונה "הפרות הניטרליות", אלא העובדה שמערכת החינוך של אונר"א בחרה להעסיק שוב ושוב מורים המעריצים את היטלר ומפיצים שנאה וטרור".

”מחיקת פוסט בפייסבוק אינה מסירה את השנאה בלבם ובמוחם של אותם מורים. זה לא פותר את הבעיה. לילדים הפלסטינים מגיע הגנה מלאה מפני מורים לשנאה וגזענות. אפס סובלנות בבתי ספר פירושו שאתה מפטר גזענים מהכיתה, נקודה".

"מול האשמות חמורות על תמיכה נרחבת באנטישמיות וטרור בקרב אנשי החינוך שלה, אונר"א טומנת את ראשה בחול, מעמידה פנים שווא שמדובר במקרים בודדים. ההפך הוא הנכון. אנו יודעים ותיעדנו כי עבור כל מורה של אונר"א המשבח את פיגועי הטרור של היטלר או חמאס ברשתות החברתיות, ישנם עשרות עמיתים לאותו מורה".

"למרבה הצער, בניגוד להתחייבויותיה כסוכנות של האו"ם, אונר"א סירבה שוב ושוב להגיב לארגון UN Watch, ארגון לא ממשלתי מוסמך מטעם האו"ם, בנוגע לראיות להסתה של מוריהם. כפי שתועד בדו"ח שלנו".

טרור תמיכה שנאה פלסטינים אנטישמיות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד