י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בן אנד ג'ריס משיבה מלחמה

"לא מאמין": יהודי אורתודוקסי מקדם את החרם על ישראל

בן אנד ג'ריס הביאו את מבקרה החריף של ישראל והסופר שמכפיש את מדינת ישראל, פיטר בינארט, לשוחח עם הזכיינים של החנויות שלה על "הכיבוש הבלתי חוקי" של ישראל בסוף השבוע, לאחר שהזכיינים העלו חששות מפני החרמת החברה, כך פרסם האתר Washington Free Beacon

"לא מאמין": יהודי אורתודוקסי מקדם את החרם על ישראל
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיחת ועידה עם הזכיינים ומנהלי החנויות של בן אנד ג'ריס, טען בינארט הידוע בדעותיו הקיצוניות נגד מדינת ישראל, כי ישראל כובשת באופן בלתי חוקי שטח שהיא לקחה מירדן במלחמה ששת הימים ב-1967, וטען כי "המדינה היהודית שולחת חיילים לכפרים פלסטינים לחטוף קטינים". כך על פי מקור המכיר את תוכן השיחה.

החלטת החברה שעלתה לכותרות בעקבות החרם שהטילה על 'השטחים הכבושים' במדינה, להזמין את בינארט הידוע תומך נלהב של תנועת החרם נגד ישראלי, ארגון ה-BDS. מגלה כי החברה בבעיה, לאחר ששלושים בעלי חנויות זכיינים של בן אנד ג'ריס שלחו לאחרונה מכתב לחברה, שבבעלות יוניליוור, וביקש ממנה "לבחון מחדש ולשנות את החלטת החרם".

בינארט אמר ל-Washington Free Beacon, כי הוא לא קיבל תשלום מחברת בן אנד ג'ריס או מיוניליוור, ו"אין לי הסכם כלכלי עם אף חברה". לדבריו, הוא הוזמן לנאום, כי הוא "קידם בפומבי חרמות על אזורים שנמצאים במחלוקת בישראל".

בינארט חשף לאחרונה בבלוק הפרטי שלו כי הוא דיבר באופן עם בכירי החברה, ועודד את מאמציהם להחרים, והוסיף כי "אף אחד לא הביא שום הוכחה לכך שהחברה עוינת ליהודים".

ביינרט מזוהה עם האגף השמאלי הליברלי בניו יורק, הוא אורתודוקסי שמתפלל שלוש תפילות במניין ביום בדרך כלל, באוגוסט 2018 הוא עוכב בכניסה לנתב"ג ותושאל לגבי עמדותיו הפוליטיות, מהלך שגרר התנצלות מהשב"כ ומראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, במהלך העיכוב הוא יצר קשר עם עו"ד גבי לסקי, היום חברי כנסת ממרצ, לסקי ייצגה בעבר פלסטינים וישראלים שהואשמו בארגון מחאות אלימות, כולל מי שיידו אבנים ותקפו חיילי צה"ל, לסקי בין היתר ייצגה את הצעירה הפלסטינית עהד תמימי, כשנעצרה ב-2018 לאחר שסטרה לקצין צה"ל.

בינארט עצמו עשה מהפך בעמדותיו, הוא היה אחד התומכים הבולטים בהחלטת ממשל בוש לפלוש לעיראק בתחילת שנות האלפיים. בשנים שחלפו מאז הוא הציע אינספור התנצלויות והתמקם מחדש כמבקר מוביל של ישראל והציונות, עם טור ב'ניו יורק טיימס'. בינארט מכנה כעת את ישראל כמדינת אפרטהייד ואומר כי הקהילה הפרו-ישראלית משתיקה ומפחידה מבקרים.

ביולי 2020, בינארט העלה את הביקורת שלו על ישראל לשיאים חדשים כשכתב מאמר "אני כבר לא מאמין במדינה יהודית", עמדה שמשותפת למי שרוצה לראות את ישראל נהרסת, כולל ארגוני טרור פלסטינים.

ה-Washington Free Beacon מדווח, כי זכיינים מודאגים של חברת הגלידה שלחו לאחרונה מכתב להנהלת בן אנד ג'ריס וביקשו מהם לשקול מחדש את ההחלטה לעצור את מכירת המוצרים בגדה המערבית, וטענו כי היא "לא רק מעוותת את המצב בשטח - היא מטילה, ותמשיך להטיל על כולנו הוצאות כספיות משמעותיות".

אורתודוקסי יהודי מדינת ישראל בן & ג'ריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד