י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מינוי מסוכן"

קריאה לבנט: עצור את מינוי שגריר ישראל בארצות הברית

יומיים לאחר שראש הממשלה ושר החוץ הודיעו על מינוי מייק הרצוג לשגריר ישראל בארצות הברית - ראשי שדולת ארץ ישראל קוראים לראשון לעצור את מינוי: "החלטה תואמת את עקרונות השמאל בממשלה" | הם נימקו: "הוא חותר באופן אקטיבי לקידום הרעיון המסוכן לשתי מדינות"

קריאה לבנט: עצור את מינוי שגריר ישראל בארצות הברית
כינוס שדולת ארץ ישראל צילום: באדיבות המצלם

למרות שההחלטה התקבלה, היום (ראשון) חברי כנסת פנו לראש הממשלה נפתלי בנט, וקראו לו לעצור את מינוי מייק הרצוג לשגריר ישראל בארצות הברית.

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' ויואב קיש מ'הליכוד', שיגרו לבנט מכתב בו הם קראו לו לעצור את מינויו של הרצוג. לטענתם, המינוי מסוכן כיוון שהרצוג פועל לקידום רעיון של שתי מדינות.

"מסירת מפתחות הקשר עם ממשל ארה"ב בידי אדם החותר באופן אקטיבי לקידום הרעיון המסוכן של שתי מדינות, ולהמשך נסיגות מחבלי ארץ ישראל", כתבו לבנט, "היא החלטה התואמת את עקרונות הצד השמאלי בממשלתך, ותביא ללא ספק לקידום שאיפותיו המדיניות הרות-האסון של צד זה".

ראשי השדולה המשיכו: "אנו קוראים לך לעצור את המינוי המסוכן הזה, ולא לאפשר לשמאל להשתלט על המערכת הקריטית של יחסי ישראל ארה"ב. העם בישראל הצביע באופן מובהק בעד השקפת עולם ימנית, השוללת הקמת מדינה פלסטינית".

"ראש הממשלה בנט, זו שעת המבחן לאיזו מדיניות הממשלה תוביל, הבחירה במייק הרצוג משמעותה מדיניות שמאל. עכשיו עליך להחליט האם עמדות הימין בממשלה יובילו או לא יהיו רלוונטיות", פנו לראש הממשלה.

מייק הרצוג, שמונה כאמור לשגריר ישראל בארצות הברית בהסכמה משותפת של בנט ולפיד, לחם במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום, ולאחר המלחמה הצטרף לחיל המודיעין ושירת בו עד לשנת 1994.

הוא השתתף בשיחות השלום עם ירדן, הפלסטינים, הסורים והירדנים. בתפקידיו האחרונים בצה"ל היה ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, מזכיר צבאי וראש המטה של ארבעה שרי ביטחון.

הרצוג נטל חלק פעיל במשאים ומתנים מדיניים רבים תחת חמישה ראשי ממשלה, ושימש כשליח מדיני מיוחד מטעם ראש הממשלה בשנים 2009-2014, ובנוסף לקח חלק במגעים החשאיים עם הפלסטינים בשנים 2014-2013.

הרצוג שגריר ישראל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד