י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא שינה מדרכיו"

נדחתה בקשת שחרור המחבל מ'ליל הקלשונים'

אחרי הסערה שהתעוררה, ועדת שחרורים מיוחדת החליטה לדחות את בקשתו לא להמליץ על שחרורו של מוחמד אגבריה, אזרח ישראלי שהוביל לפני כ-30 שנה את הפיגוע שזכה לכינוי "ליל הקלשונים", במהלכו נרצחו שלושה חיילים | "לא מצאנו כי האסיר הראה כי שינה מדרכיו או כי זנח את האידאולוגיה", נכתב בהחלטת הוועדה

נדחתה בקשת שחרור המחבל מ'ליל הקלשונים'
אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדה מיוחדת של הרשות השופטת החליטה היום שלא להמליץ לנשיא לקצוב את 3 עונשי מאסר העולם שהוטלו על מוחמד אגבריה, אזרח ישראלי שהוביל לפני כ-30 שנה את הפיגוע שזכה לכינוי "ליל הקלשונים". לפי ההערכות, אגבריה קיבל עד כה תגמולים בסך של כ-1.5 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית בשל הפיגוע שביצע. במשך כל התקופה הזו נותר אגבריה אזרח ישראלי.

מוחמד אגבריה, היה מי שהוביל ב-1992 את הפיגוע שזכה לכינוי "ליל הקלשונים" במהלכו נרצחו החיילים גיא פרידמן, יעקב דובינסקי ויורי פרדה, ונפצע החייל סרגיי זרצנסקי. אגבריה, תושב הכפר מושירפה שבאזור ואדי עארה ואזרח ישראלי בזכות נישואים שהתרחשו 4 חודשים בלבד לפני ליל הפיגוע, היה חבר בפלג קיצוני של התנועה האסלאמית שאף כינה עצמו "הג'יאהד האסלאמי".

הוא נידון לשלושה מאסרי עולם מצטברים בעקבות מעורבותו הישירה ברצח שלושת החיילים. ב-30 השנה שחלפו מאז הפיגוע קיבל אגבריה תשלומים שוטפים מהרשות הפלסטינית כנגד רצח החיילים, בסכום שלפי ההערכות עומד על כ-1.5 מיליון שקל. עוד נודע, כי בשנה הבאה הוא צפוי לקבל "העלאה" במשכורת החודשית, מ-10,800 שקל ל-12,800 שקל.

כאמור, היום החליטה הועדה שלא להמליץ לנשיא לקצוב את עונשו. בדברי ההסבר כתבו חברי הועדה כי "מהחומר שסקרנו בהמלצה, עולה כי האסיר ממשיך בפעילות אידאולוגית שלילית, מהסוג שהביא אותו לביצוע מעשי הרצח, גם בין כותלי הכלא. לא מצאנו כי האסיר הראה כי שינה מדרכיו או כי זנח את האידאולוגיה האמורה".

ממשפחתו של החייל גיא פרידמן ז"ל נמסר בתגובה: "קיבלנו כעת בהקלה ובשמחה גדולה את הודעת נציגת מחלקת החנינות בוועדה שבקשת המחבל נדחתה. בשם משפחתנו אני מודים לכולם שתמכו ועזרו לנו ללא ליאות בנושא כאוב זה".

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור המלווה את משפחת פרידמן נמסר בתגובה: "אנו מחזקים את ידיי הוועדה שקיבלה את ההחלטה המתבקשת שלא לקצוב את עונשו של המחבל. אנו עדיין מוחים ומתחלחלים מעצם קיום הדיון לקציבת עונש של כל מחבל שהוא".

עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה המשפטית של מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית' שסייע למשפחת פרידמן, אמר: "יש לברך על ההחלטה של הוועדה לדחות את בקשתו של המחבל לקציבת עונשו. בהעדר עונש מוות, מקומו של בכלא, עד סוף ימיו. כעת עלינו לגשת לבחינה של ההסדרים השונים שמאשפרים הקלה בעונשיהם של המחבלים, וזאת מתוך ראיה לערוך תיקונים מקיפים, כדי שלא נצטרך להתמודד שוב עם דיונים מהסוג הזה."

פיגוע שחרור מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד