י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יכול להיות שנחטוף בתקשורת"

התגובה הרפה של ישראל לתקיפת חיזבאללה: הפרשן מסביר

הפרשן ניר דבורי מסביר כי התגובה הרפה של ישראל מול מטח הרקטות ששוגר על-ידי ארגון חיזבאללה בסוף השבוע, נובעת מהעובדה שבישראל רוצים למקד כעת את המאמץ הבין-לאומי דווקא מול איראן

התגובה הרפה של ישראל לתקיפת חיזבאללה: הפרשן מסביר
צה"ל יורה לעבר מקורות הירי בלבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

הפרשן הצבאי של 'חדשות 12' ניר דבורי מתייחס לתגובה הרפה של צה"ל למטח הרקטות ששוגר על-ידי חיזבאללה לעבר אזור הר דב, ומסביר כי בישראל לא מעוניינים כעת להסלים את המצב מול לבנון, כיוון שהסיפור הדרמטי מתרחש בכלל מול איראן, שאמורה לשוב למו"מ העקיף עם ארה"ב בניצוחו של איברהים ראיסי, הנשיא החדש.

דבורי מסביר כי בישראל מעוניינים שמירב תשומת הלב העולמית תופנה לזירה האיראנית, ומספר ימי לחימה בצפון מול ארגון חיזבאללה - עלולים לשבש את המיקוד העולמי באיראן.

"הרקטות שירה בשבוע שעבר חיזבאללה לעבר יישובי הצפון גררו תגובה שקטה מצד ישראל, כותב דוברי ב'N12' ומסביר כי "צה"ל אומנם השיב בירי ארטילרי לעבר מרחבי השיגור בלבנון, אך מעבר לכך שמר על איפוק מפתיע ולא נגרר להתכתשות עם ארגון הטרור השיעי - למרות שהגיב לירי הראשוני שביצעו הפלגים הפלסטינים באמצעות מטוסי קרב". לדבריו, "במערכת הביטחון מודעים לביקורת על התגובה, אך טוענים: לבנון היא פשוט לא הזירה החשובה כרגע מבחינת ישראל – אלא אירן".

הכתב הצבאי מסביר כי "העיתוי של ירי הרקטות הגיע בתקופה מאוד רגישה מבחינת ישראל. למרות ההתחממות בצפון, הזירה הכי חשובה כרגע מבחינתה היא דווקא מול הפטרון של חיזבאללה, אירן, שמולה מתנהלים מהלכים רחבים שבכוחם לשנות את המציאות האזורית – וישראל לא מעוניינת לפגוע בהם".

דבורי מסביר כי בישראל שמעו השבוע את התגובות ברחבי העולם נגד פעולת התקיפה של איראן על הספינה שבשימוש איש עסקים ישראלי, "ולא מעוניינים לקלקל זאת עם תקיפה רחבה בצפון", הוא מסביר.

"יתרה מזאת", כותב דבורי, "ברפובליקה האסלאמית נכנס בשבוע שעבר אבראהים ראיסי לתפקיד נשיא המדינה, ואיתו התחדש גם המשא ומתן מול המעצמות על הסכם הגרעין. ישראל מעוניינת להשפיע עד כמה שניתן על הסעיפים שיופיעו בהסכם, וחוששת שימי קרב מול חיזבאללה יפגעו במאמצים הללו".

"יכול להיות שנחטוף בתקשורת על היעדר תגובה, אבל מבחינתנו זה עניין של אחריות ושל שיקול דעת אל מול סדר העדיפויות שבתוכו אנחנו פועלים", אמר ל-N12 גורם במערכת הביטחון שמעורה בנושא.

לסיכום הוא כותב: "בשורה התחתונה, יש כאן שני צדדים שמבינים היטב את העוצמות ואת החולשת האחד של השני, וקיימת ביניהם הרתעה הדדית חזקה. ומנגד - הדבר הזה עלול להכניס את האזור לסחרור ולפגוע במאמצים לפעול מול אירן בזירה הבין-לאומית".

חיזבאללה איראן לבנון אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד