י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתעלמים מההון האישי החרדי

ח"כ אורי מקלב: "יש עוול כלכלי בתקציב החדש"

חממת BizLabs MedTech ציינה את סיום המחזור הראשון לסטרטאפים החרדים מתחומי הבריאות הדיגיטלית באירוע בבית שגריר בריטניה בישראל • ח"כ אורי מקלב: "קיים פוטנציאל אדיר ולא מנוצל בתחום ההייטק החרדי, זהו עוול כלכלי שהתקציב החדש מתעלם מקידום ההון האנושי החרדי"

ח"כ אורי מקלב: "יש עוול כלכלי בתקציב החדש"
ח"כ מקלב צילום: ארהלה קרומבי

"התקציב החדש נותן הרבה דגש על קידום האוכלוסייה הערבית והאתיופית, אבל את החרדים שכחו. שכחו לתקצב את הרשות לפיתוח הכלכלי של המגזר החרדי ושכחו לתקצב את שילוב החרדים בהיי-טק", אמר ח"כ הרב אורי מקלב מיהדות התורה שכיהן כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה.

את הדברים אמר ח"כ מקלב באירוע "דמו דיי" של סטרטאפיסטים חרדים, שנערך בבית שגריר בריטניה בישראל מר ניל וויגן. הסטרטאפסיטים החרדים, בוגרי חממת 'ביזלאבס מדטק' הציגו באירוע את החברות שלהם מתחומי המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית.

לדברי ח"כ מקלב "התקציב אמנם מתעלם מהחשיבות של קידום ההיי-טק והיזמות במגזר החרדי, אבל הסטרטאפיסטים כאן מוכיחים את הפונטציאל האדיר של ההייטק החרדי. הן בהיבטים של תרומה לכלכלת ישראל, והן בהיבט של פיתוחים טכנולוגים שיכולים לתרום לבריאות גם מחוץ למדינת ישראל".

תכנית ביזלאבס מדטק מבית חממת BizLabs, הינה תכנית לפיתוח וקידום סטרטאפים חרדים מתחומי המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית ונמצאים בשלבים מתקדמים של פיתוח מוצר וגיוס הון של לפחות 100,00$. התכנית פועלת ב'מרכז אחים' בבני ברק ע"י קרן אחים גלובל ובשיתוף המרכז הרפואי וולפסון שאף העמיד קלינאים, חוקרים וצוות מחלקת החדשנות של בית החולים לטובת היזמים החרדים.

הצגת הסטרטאפים החרדים נערכה בנוכחות הנספח המסחרי של בריטניה בישראל מר מתיו סולטר, ח"כ הרב אורי מקלב, יו"ר הרשות לפיתוח המגזר החרדי מר רועי אסף, מנכ"לית בית החולים וולפסון ד"ר ענת אנגל, מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת 'אחים גלובל' גדעון קופרמן, מנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין, איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס, ד"ר אלעד שטרן מנהל התכנית, ד״ר אורנית כהן מנהלת מחקר וחדשנות בוולפסון, משקיעים שותפים עסקיים ונציגי קרנות הון סיכון.


חממת סטארטפים • קרדיט: ארהלה קרומבי

היזמים החרדים הציגו פיתוחים וטכנולוגיות בתחומי הקנאביס הרפואי, ביטוחי בריאות, מערכות לניהול וזימון תורים לארגוני בריאות, פתרונות VR לבעיות דיבור, טכנולוגיות לשיפור איכות חיים ועוד.

"אנחנו יודעים שביזמקס עובדת כדי להפוך את המגמה שלפיה רוב הסטארט אפים החרדיים לא שורדים את השלב הראשון ובאופן כללי רושמים מדדי הצלחה נמוכים בהרבה מאלו של המגזר הכללי בישראל. שגרירות בריטניה תמיד גאה לתמוך ביוזמות מהסוג הזה – שמקדמות גיוון, הכלה ושגשוג בחברה הישראלית. אנחנו מאמינים שכל המגזרים בחברה צריכים לקבל את הכלים והתמיכה שיעזרו להם לפרוח ולשגשג בכל תחומי החיים", אמר באירוע מר מתיו סלטר, הנספח המסחרי של בריטניה בישראל.

לדבריו "התפקיד שלנו בשגרירות הוא לקדם מסחר משותף ודו כיווני בין ישראל ובריטניה, לעזור לחברות בריטיות שרוצות להצליח בישראל, ולחברות ישראליות שרוצות להתרחב ולהשקיע בבריטניה. כולי תקווה לראות שותפויות בריטיות-ישראליות כתוצאה מהתוכנית האחרונה של ביזלאבס".

מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל: "מיצוי הפוטנציאל של אנשים מצוינים ומקצועיים, הוא ערך מוביל בבית החולים וולפסון. הפעילות עם הסטרטאפיסטים החרדים, גילתה לנו כמה החברה החרדית כולה תפסיד אם מוחות מבריקים כאלה ישארו מחוץ למעגל התעסוקה ועולם ההייטק הישראלי. כמרכז רפואי שחותר למצוינות וקדמה, נמשיך לחפש ולאמץ טכנולוגיות מובילות לטובת קידום הרפואה ואיכות החיים של המטופלים שלנו גם בתוך הציבור החרדי. אני מאמינה שחברה ישראלית חזקה צריכה להיות מבוססת על פיתוח העוצמות של כל חלקיה".

גדעון קופרמן מנכ"ל 'בראשית' וחבר הנהלת קרן אחים גלובל: "השנה האחרונה מיקדה את הפוקוס הציבורי בחיבור שבין המגזר החרדי ומערכת הבריאות. 'ביזלאבס מדטק' יצרה מודל חיובי ואיכותי לחיבור שבין חרדים לטכנולוגיות רפואיות. אנו מלווים יזמים ואנשי עסקים מהציבור החרדי כבר שנים ארוכות ופועלים בהתאם לחזון של נשיא ומייסד 'אחים גלובל' מר מארק שימל של שילוב בין שמירה מוקפדת של קיום תורה ומצוות עם מקצועיות ויזמות טכנולוגית. אנו בטוחים שסוד ההצלחה לשיתופי פעולה בין גופים כמו ביזלאבס ובית החולים וולפסון, צריך להיות מבוסס על ערכים מקצועיים וחתירה משותפת למצויינות, ללא הבדלים מגזריים".

אורי מקלב סטראט אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד