ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לעקור את המילה הזו"

אלעזר שטרן תקף את הסגר; עמית סגל עקץ

בישיבת הממשלה תקפו מספר שרים את הדיבורים על סגר בקרוב ואמרו כי צריך להוציא את המילה הזו מהלקסיקון | אלעזר שטרן: "אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום" | הפרשן עמית סגל עקץ את שטרן

אלעזר שטרן תקף את הסגר; עמית סגל עקץ
אלעזר שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשברקע דיבורים על סגר בתקופת החגים בעוד מספר שבועות בניסיון לבלום את התחלואה הגואה בזן הדלתא של נגיף הקורונה, התכנסו היום שרי הממשלה, בעיקר כדי לדון בנושא המגפה. במהלך הישיבה, התגלו שוב חילוקי דעות בין אנשי הבריאות הנתמכים על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, לבין השרים המקלים בנושא הקורונה שמתנגדים לסגרים.

הפרשן עמית סגל הביא חלק מחילופי הדברים מישיבת הממשלה והוא אף קינח בעקיצה לעבר השר אלעזר שטרן, שהביע התנגדות לסגר.

השר אלעזר שטרן אמר בישיבה: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו "סגר" מתוכנו... אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום".

שרת החינוך שאשא ביטון, המתנגדת לסגרים ולחיסונים בבתי הספר, תמכה בדבריו של השר שטרן והוסיפה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים עלזה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם...ראינו גרפים – לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר..."

השר לביטחון פנים עמר בר לב צינן מעט את התלהבות מתנגדי הסגרים: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור אבל האמת היא שהמציאות מפחידה. המצב הכי גרוע, זה לא להזכיר את המילה "סגר" ואז עוד 4 שבועות נגיע לסגר. צריך לומר את האמת, זה בידיים של הציבור".

השרה מירב כהן הזכירה את החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק: "כאב לי לקרוא על החלטת קבינט הקורונה בנושא החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק. כאילו לא למדנו לקח מהסבבים הקודמים. אין כל הצדקה להחרגה הזאת".

מזכיר הממשלה ציין בפני השרה כי החרגת בתי הכנסת הייתה אילוץ משפטי: "זו לא הייתה החלטת מדיניות, זו הייתה הנחיה משפטית". היועמ"ש סתר את דברי המזכיר ואמר כי "לא הייתה דרישה משפטית כזו או אחרת". בנט עצר את הדיון ואמר: "נבדוק את זה בפורום יותר קטן".

הפרשן עמית סגל ביקר את דעתו המקלה של השר שטרן בנושא הקורונה: "אלעזר שטרן היה בפורום מטכ"ל במלחמת לבנון השנייה. האם גם שם הציע לעקור את המילה 'מלחמה' כדי לא להפחיד את הציבור?".

קורונה אלעזר שטרן יפעת שאשא ביטון סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד