י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנים של סבל

לא שותקים: החרדים יוצאים למאבק עיקש נגד חברת החשמל

לתושבי אלעד נמאס מתקלות החשמל והם מתארגנים לתביעה קבוצתית נגד חברת החשמל. סמנכ"ל חברת החשמל ל'בחדרי חרדים': "מעבר לטיפול בבעיות הנקודתיות, כבר בתקופה הקרובה חברת החשמל תוסיף שנאי נוסף בתחנה שמזינה את הרחובות הללו באלעד"

לא שותקים: החרדים יוצאים למאבק עיקש נגד חברת החשמל
חברת החשמל צילום: פלאש 90

תושבי אלעד מתארגנים לתביעה קבוצתית נגד חברת החשמל לאחר שגם השבת סבלו תושבי העיר מהפסקות חשמל נרחבות.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו תלונות מתושבי אלעד שסיפרו על הפסקות חשמל בשבתות רבות, במהלך השנים האחרונות.

לדבריהם, התושבים שכבר התרגלו לתקלות סדרתיות בחשמל, סובלים בצורה נוראה כאשר נאלצים לחגוג את השבת ללא מזגנים ולאכול את הסעודות עם אוכל קר או מקולקל.

התושבים ברחובות שמאי, הלל ורבן גמליאל בעיר מספרים ל'בחדרי חרדים' על תקלות חשמל חוזרות ונשנות, ומדגישים כי מדובר בעיקר בשבתות בהן מסרבת חברת החשמל להיכנס ולתקן את החשמל בטענה שזו המדיניות שלהם.

"מדי חודש אנו סובלים משבת של סיוט ללא חשמל, בפעם האחרונה זה קרה לפני כשלושה שבועות בשבת שלפני תשעה באב. ישבנו כל השבת בחום נורא, אכלנו אוכל קר והגענו לצום במוצ"ש מותשים וחלשים. חברת החשמל מתעקשת שלא לפתור את הבעיה באופן מקצועי. אנחנו מרגישים כאילו אנחנו חיים בכפר בדואי ולא בעיר חדשה עם תשתיות משוכללות", אומר תושב רחוב שמאי בעיר.

כאמור, גם ביום שישי האחרון קרס החשמל כשעה לפני כניסת השבת, התושבים שפנו לחברת החשמל מספרים על המתנה ארוכה מאוד בקו השירות, כאשר המענה הטלפוני עדכן על מעל 100 איש שהמתינו באותה עת לשירות מחברת החשמל.

המענה שניתן להם לאחר ההמתנה הארוכה היה כי הם לא נכנסים לעיר בהוראת רב העיר. סגן ראש העיר אבי שטרן, שהוזעק לסייע, העלה את רב העיר הרב גרוסמן על קו הטלפון והוא הורה לאנשי חברת החשמל להיכנס ולתקן את החשמל.

גם לאחר תיקון החשמל ביום שישי הופתעו התושבים כאשר בעיצומה של השבת שוב קרס החשמל ורק לפני חצות הלילה במוצ"ש תוקנה התקלה.

תושבים עימם שוחחנו טוענים כי מדובר בתקלת שנאי חשמל שנשרף שוב ושוב עקב עומס מקומי של חשמל. בחברת החשמל מתעלמים מבקשות התושבים ולא הוסיפו עוד שנאי לצורך התמודדות עם עומס הצריכה. במקום זאת, הודיעו בחברת החשמל שיש לפרוס את ההכנות לשבת על פני כמה ימים לפני השבת, זאת כדי למנוע עומס צריכת חשמל בערב שבת.

תושבי העיר מתקוממים וטוענים כי חברת החשמל לא מקיימת את תפקידה באספקת חשמל סדיר לתושבים. "אנחנו במדינה מתוקנת ומודרנית ולא יתכן שחברת החשמל הלאומית תכריח אותנו לא להשתמש בחשמל ביום שישי ולא תטפל בתקלות החוזרות ונשנות", אומר לנו תושב רחוב הלל הסובל אף הוא מהפסקות החשמל הסדרתיות.

התושבים, שאף סבלו מנזקים למכשירי החשמל, החליטו להתארגן לתביעה קבוצתית ואף פנו לצורך כך לעו"ד יוחאי חזקיה הפועל בימים אלו לאיסוף ראיות ויצירת קשר עם כל הנפגעים.

חברת החשמל מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חברת החשמל עושה כל שביכולתה למנוע מראש תקלות, ובשעת הצורך לתת סיוע ומענה מיידי. בימות השגרה מתגלות תקלות, שבאות על תיקונן בהקדם, ובוודאי בשבוע שלם של גל חום קיצוני, מטבע הדברים גורם לתקלות נוספות".

עוד הוסיפו: "חברת החשמל נערכה מבעוד מועד, בהסברה, ובתגבור כוננים לטיפול בנפילות חשמל. במהלך הימים האחרונים אירעו מספר נפילות חשמל בערים וריכוזים שונים, שטופלו במהירות וביעילות. יש לציין שרוב התקלות לא נבעו כתוצאה מעומס בצריכת החשמל, אלא מבעיות תפעוליות שנתגלו במקום כמו חוטים קרועים וכד' שחייבו טיפול מיידי בהסרת מפגעי בטיחות".

סמנכ"ל חברת החשמל, אורן הלמן, מוסיף כי "חברת החשמל ערה ורגישה לציבור החרדי, זו הסיבה שבכל מזג אוויר קיצוני אנחנו מבצעים תיאום ציפיות מול הציבור החרדי, במטרה למנוע עומסים כבדים לפני כניסת השבת".

הלמן אף מבטיח: "מעבר לטיפול בבעיות הנקודתיות, כבר בתקופה הקרובה חברת החשמל תוסיף שנאי נוסף בתחנה שמזינה את הרחובות הללו באלעד".

"נמשיך לפעול בחברת החשמל לאספקת חשמל נוחה ובטוחה, ולטיפול במפגעים במהירות המרבית", דברי הלמן.

חברת החשמל אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד