י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנייה קרא לשחרורם

סעודיה: עונשי מאסר כבדים לנציגי חמאס

בסעודיה נגזרו היום העונשים על פלסטינים שנעצרו במדינה בחשד שהעבירו כספים לארגון חמאס בעזה | הנאשמים קיבלו פסקי דין שונים שנעו בין חצי שנת מאסר ל-22 שנים | בשבוע שעבר קרא מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, לזיכוי הנאשמים וסגירת תיקיהם

סעודיה: עונשי מאסר כבדים לנציגי חמאס
ד"ר מוחמד סאלח אל-ח'דרי צילום: רשתות חברתיות ערביות

בית המשפט בסעודיה גזר 15 שנות מאסר על מחמד ח'דרי, נציג חמאס לשעבר בממלכה, כך מדווחים מקורות פלסטיניים. האיש בן 83, ולא ברור כמה זמן ירצה את עונש המאסר בפעול.

היום (ראשון) הוכרז עונשם של העצורים במבצע של סעודיה ב-2019 בו נעצרו עוד 68 אזרחים ממוצא פלסטיני וירדני באשמת העברת כספים לחמאס. רק 5 מהעצורים נמצאו חפים מפשע. הנאשמים קיבלו פסקי דין שונים שנעו בין חצי שנת מאסר ל-22 שנים. בשבוע שעבר קרא מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, לזיכויים המלא ולסגירת התיקים נגדם.

כזכור במסגרת סדרת מעצרים של פלשתינים בסעודיה ב-2019, נעצר ד"ר מוחמד סאלח אל-ח'דרי המכונה אבו האני, ששימש כמעין דיפלומט של ארגון הטרור בסעודיה. יותר מ-60 פלשתינים המזוהים עם ארגון הטרור, בהם נשים וסטודנטים נעצרו. ח'דרי היה בכיר במנהלת היחסים של חמאס עם סעודיה במשך שני עשורים ואייש תפקידים בכירים אחרים בארגון הטרור.

בנוסף למעצרים, מנגנוני הביטחון הסעודיים פשטו על משרדי חמאס והחרימו ציוד ומחשבים, כולל צווים לתפיסת נכסים וכספים של חברות וארגונים שהלבינו כספים בעבור חמאס, בין העצורים היו גם חברי פרלמנט פלסטיניים מטעם חמאס.

סעודיה איסמעיל הנייה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד