כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פינדרוס תוקף את ברקת: שערוריה

פרשת 'מנדלסון' • פינדרוס: "זו שערוריה, איך ניתן לעכב פרוייקט חשוב כזה?" • טוען: פקיד הטעה את ראש העיר, יש לנקוט נגדו הליכים משמעתיים

יצחק פינדרוס. צילום: ארכיון
יצחק פינדרוס. צילום: ארכיון



ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מנסה להילחם באפליה הנפוצה בסמינרים החרדים בירושלים נגד תלמידות מבתים ספרדים. אך נראה שאת סגן ראש העיר מטעם 'יהדות התורה' זה מרגיז.

יצחק פינדרוס, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי, דורש לבטל את ההחלטה לעצור אישור תקציב בסך 10 מיליון שקל לסמינר 'מנדלסון', המפלה תלמידות.

פינדרוס אף טוען שפקיד הטעה את ראש העיר וכי יש לנקוט נגדו הליכים משמעתיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי דקות לאחר ההחלטה שהתקבלה בעירייה, הגיעה הידיעה לאוזניו של פינדרוס, ששהה מחוץ לבניין בכיכר ספרא. הוא שיגר מכתב בהול ליו"ר ועדת הכספים, דוד הדרי, שהוריד את אישור התקציב מסדר היום. "נדהמתי לשמוע כי בישיבה החלטת באופן שערורייתי להוריד בקשה שהובאה לוועדה באמצעות אגף חינוך חרדי", כתב.

עוד בנושא:
ברקת עצר 10 מיליון שקל תקציב לסמינר 'מנדלסון'

"אני מתפלא עליך. איך לא טרחת להרים טלפון, לשאול אותי כמחזיק התיק, במה דברים אמורים? יתירה מכך", מוסיף פינדרוס. "נודע לי כי מנהל אגף חינוך חרדי שנכח בדיון הסביר והציג את הנושא בטוב טעם ודעת, כי אין מדובר בהרשאה צבועה לבית הספר ספציפי, אלא בכסף שאישר משרד החינוך לבניית בית הספר. וכפי שאתה ודאי יודע, מדיניות העירייה הינה להקים מבנים ורק לאחר מכן להקצותם לבתי הספר ברשות שימוש".

את המכתב חותם פינדרוס בתקווה, "שהעירייה לא תינזק כספית מהחלטה חפוזה שכזו".

"חשבתי שזו מתיחה פורימית"

"מדובר בהחלטה שערורייתית וחסרת אחריות", אמר הבוקר פינדרוס ל'בחדרי חרדים', "הגדילו לעשות יועצי ויחצני ראש העיר אשר לא בוחלים בשום אמצעי ומעיזים להוציא הודעה כאילו עצרו כסף למוסד מפלה. זהו שקר גס. ברוח ימים אלו הייתי דן אותם לכף זכות שאולי מדובר במתיחה פורימית! כמחזיק תיק חינוך חרדי וכסגן ראש העיר לא אתן לעכב ולו ליום אחד פרויקט חשוב שכזה".

אין זה סוד שבין הסגן החרדי לבין יועצי ראש העיר החרדים, שוררים יחסים קרירים במיוחד בשבוע האחרון. אולי בשל כך אמר פינדרוס כי הוא דורש לנקוט נגד הפקיד שהטעה את ראש העיר בהליכים משמעתיים.

על טענת אפליית הבנות הספרדיות, אומר פינדרוס: "העירייה ומשרד החינוך פועלים בשיתוף פעולה מלא נגד מוסדות מפלים, זאת על פי הנחיות מפורשת מוועדת הרבנים. בשנים האחרונות התופעה הזו הפכה לשולית והתוצאה מדברת בעד עצמה: ישנן רק ארבע בנות ללא מסגרת, ואני עושה הכל שבעזרת ה' מיד לאחר פורים, הן ישבוצו במסגרות המתאימות".

חבר העיריה אשר מישאלי מסיעת ש"ס, שיזם את בלימת התקציב, אמר בתגובה: "אם סמינר מנדלסון יקבל את הבנות כפי שהבטיח פינדרוס ומנהל הסמינר, אזי נאפשר את הגשת התקציב".
יצחק פינדרוס אפליה סמינר מנדלסון תקציב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד