כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעורר דאגה

נתונים פנימיים: 14 שחוסנו בחיסון ה-3 נדבקו בקורונה

נתונים פנימיים של משרד הבריאות חושפים כי 14 בני אדם שחוסנו במתנת חיסון שלישית, נדבקו בנגיף קורונה אחרי שבוע מאז קבלת החיסון. מצבם של שניים מהם התדרדר והם אושפזו בבית החולים

נתונים פנימיים: 14 שחוסנו בחיסון ה-3 נדבקו בקורונה
חיסון לקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

יותר משבוע מאז החל מבצע החיסון השלישי לבני 60 פלוס ולמדוכאי חיסון, יואב אבן חושף ב'n12' נתונים פנימיים של משרד הבריאות שמצביעים על כל ש-14 בני אדם שחוסנו בחיסון השלישי, בכל זאת נמצאו חיוביים לקורונה. שניים מהם מאושפזים בבית החולים.

לפי הפרסום, מתוך 14 מחוסנים בפעם השלישית שנדבקו בקורונה, 11 מבוגרים מעל גיל 60, ו-3 מהם מתחת לגיל 60 שהתחסנו כי הם מדוכאי חיסון. עוד מצוין כי כל ה-14 נדבקו כשבוע לאחר קבלת החיסון השלישי, כלומר עבר מספיק זמן בו החיסון כבר אמור להשפיע.

מוקדם יותר היום פנה ראש הממשלה נפתלי בנט למגזר הערבי שם החלה עלייה מדאיגה בתחלואה, והפציר בהם לצאת ולהתחסן.

"אזרחי ישראל היקרים, בני החברה הערבית, אני פונה אליכם בבקשה אישית חשובה. חייכם וחיי בני משפחותיכם חשובים לי מאוד," פתח בנט.

ראש הממשלה אמר כי "מגפת הדלתא שוטפת את כל העולם ומביאה לתחלואה קשה ולתמותה רבה במדינות רבות. הדלתא פעילה גם במדינת ישראל. האנשים הכי פגיעים הם המבוגרים. אבא ואמא, סבא וסבתא. לכן, מדינת ישראל השיגה חיסונים משלימים - החיסון השלישי, על מנת להגן על הציבור שמעל גיל 60".

"לצערי", הוסיף בנט, "שיעורי ההתחסנות בחברה הערבית נמוכים מדי. אני קורא מכאן לכל מי שמעל גיל 60 ללכת ולהתחסן בחיסון השלישי, החיסון המשלים. זה מציל חיים".

לסיום אמר בנט: "אני קורא לצעירים שעוד לא התחסנו בכלל, ויש הרבה כאלה - צאו היום להתחסן. ככה לא תידבקו ולא תדביקו. זה יציל את חיי אהוביכם. אני סומך עליכם שתצאו לעשות זאת. תודה רבה, ושוקראן ג'זילן".

 

חיסון לקורונה בוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד