י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
על רקע ההסלמה בצפון

ביקורת בקואליציה על דבריה של הח"כית ממרצ: "מטריד"

לאחר שחברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מ'מרצ' טענה שמפלגתה יכולה למנוע מהממשלה לנקוט פעולה צבאית - בקואליציה מתנערים ומבקרים; השר לביטחון פנים: "דברים שאין להם שחר"; יו"ר סיעת 'ימינה': "חברי הכנסת מחויבים למשמעת קואליציונית"

ביקורת בקואליציה על דבריה של הח"כית ממרצ: "מטריד"
ח"כ יועז הנדל צילום: גילי יערי, פלאש 90

ההכרזה והסערה: לאחר שחברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מ'מרצ' אמרה היום (ראשון) על רקע ההתחממות בצפון, כי מפלגתה יכולה למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית, חבריה לקואליציה מבקרים את אמירתה ומתנערים ממנה.

השר לביטחון פנים עמר בר לב התייחס לדבריה של רינאוי-זועבי, שיציאה למבצע ביטחוני תגרום להפלת הממשלה, וטען שהם אינם נכונים. גם יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך התנער מדבריה, ואמר כי יש משמעת קואליציונית שכל חברי הקואליציה כפופים אליה.

"מטריד שהיא אומרת דברים שאין להם שחר", אמר השר לביטחון פנים ב'גל"צ'. "בנושאים ביטחוניים יש קונצנזוס רחב בכנסת ולכן אני לא מוטרד מאצבע כזו או אחרת. אם נצטרך לצאת במבצע נגד חיזבאללה או איראן - נעשה את זה".

"אני שותף לקואליציה שהשיקולים אצלה לפתיחת מבצע צבאי הם שיקולים ביטחוניים, ולא שיקולים פוליטיים. חברי כנסת מחויבים למשמעת קואליציונית. כל השאר אלו דיבורים בעלמא", הוסיף אורבך.

גם ‏שר התקשורת יועז הנדל ביקר את דבריה של הח"כית מ'מרצ', והרגיע כשאמר שלא כל חבר כנסת קובע מדיניות: "מקווה שהיא מתחרטת על מה שאמרה. לא כל ח"כ בקואליציה קובע את מדיניות הממשלה"

"נגיב בעוצמה צבאית חזקה ללא קשר להשלכות הפוליטיות, גם אם זה יביא לפירוק הממשלה", הוסיף הנדל, שמכהן מטעם 'תקווה חדשה', ב'כאן ב'.

מרצ קואליציה ניר אורבך יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד