א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כמעט מאבק קברים במירון: אבן נמצאה במהלך חפירות

חפירות תשתית לשיפור מערכת החשמל בסמוך לקבר רשב"י, גילו אבן שנחשדה כקבר • אנשי 'אתרא' דרשו לעצור את החפירה, המפקח מטעם הראב"ד הכשיר • ומה קרה בסוף?

מירון. צילום: יעקב נחומי
מירון. צילום: יעקב נחומי

חפירות שנעשו במתחם הציון של רשב"י במירון לצורך הנחת כבל חשמל, חשפו אבן גדולה ה'חשודה' כקבר.

ועדת החמשה טרם השלימה את השיפוצים במתחם הציון. אחת ממשימותיה היא להחליף את תשתית החשמל המיושנת, ולחדש את מערכות החשמל בכל האזור. במסגרת החפירות שנעשו השבוע לשם כך על ידי הפועלים, התגלתה לפתע אבן גדולה בתוך הפיר, שטיבה לא היה ברור. אנשי 'אתרא קדישא' הגיעו בבהילות למקום וטענו כי מדובר בקבר של אחד הקדמונים, ואין להמשיך במלאכה.

עם זאת, שליחו של הגר"מ שטרנבוך - ראב"ד 'העדה החרדית' שבדק את האבן, דחה את ההשערה הזו, וקבע כי אין חשש לקיומו של קבר. מאידך, אנשי רשות העתיקות שהוזעקו למקום, טענו על סמך גישוש ראשוני, כי גם אם מדובר בקבר, אין זה של קדמון, אלא אולי של אדם שנפטר במהלך מלחמת השחרור ונטמן תחת הסלע.

כדי להימנע ממהומה מיותרת, החליטו האחראים להסיט קמעה את תוואי החפירות, ולכסות בחזרה את האבן האלמונית, ולחסוך בכך כאב ראש.

איש האגודה למניעת חילולי קברים, אהרל'ה יקטר, מציע לאור ההבנות שגיבש אתרא קדישא עם הרב אליעזר קסטנבוים במתחם גולובנציץ בבית שמש, כי קסטנבוים יתערב גם בסוגיית מירון ויפתור את נושא הקברים אחת ולתמיד.

"אתרא קדישא טענו, כי 250 דונם של שטח שמיועד לבניה בבית שמש, הינו בית קברות גדול. אבל לאחר שקסטנבוים שהגיע לארץ לפני שבועות אחדים יחד עם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, הגיע עם אתרא קדישא להבנות, ולפתע 'נעלם' בית הקברות וההיתרים לבניה ניתנו ליזמים, אולי קסטנבוים יוכל גם לחולל פלאים במירון, ולהביא לפתרונות קסם שימנעו את החיכוכים הבאים", אמר יקטר.
קבר רשב''י חשמל תשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד