י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממשיך לתמוך בפומבי

הרב מלמד אירח את הבכירה הקונסרבטיבית: "לחזק אותם"

לאחר שהביע תמיכה בארגונים ל'יהדות מתחדשת', הרב אליעזר מלמד אירח יחד בביתו, בהר ברכה, את מנכ"לית התנועה הקונסרבטיבית רקפת גינסברג - צעד שעשוי להגביר את ההתקפות על הרב מצד גורמים דתיים וחרדים | רקפת: "באתי פשוט לומר לו תודה על האומץ הציבורי; האחדות הזו כבר לא מובנת מאליה"

הרב מלמד אירח את הבכירה הקונסרבטיבית: "לחזק אותם"
הרב אליעזר מלמד צילום: נריה דוד בינשטוק

ממשיך לחזק את הקשר: היום (ראשון) פורסם שהרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר-ברכה, נפגש עם בכירה בארגון הקונסרבטיבי בישראל, וזאת לאחר פרסום מאמריו.

הרב מלמד אירח יחד עם רעייתו בביתו את מנכ"לית התנועה הקונסרבטיבית רקפת גינסברג, ולפי הדיווח ב'ווינט', האחרונה ביקשה לתמוך בו ולהודות לו על התמיכה שהוא נותן לארגונה ולרפורמים בשבועות האחרונים.

"השיח שלי עם הרב והרבנית היה בין שלושה אנשים שדואגים לעתיד המשותף ומחויבים להפחתת העוינות בין חלקי העם", אמרה רקפת גינסברג לאחר הפגישה. "לא דיברנו על היהדות, אלא על בני אדם. התחושה הייתה שאנחנו לומדים להכיר ולהקשיב, ושהדברים באים מן הלב".

רקפת ציינה: 'הם אירחו אותי אצלם בבית באופן שממש ריגש אותי. באתי פשוט לומר לו תודה על האומץ הציבורי ולתמוך בו. אני יודעת שיש עוד אחרים שחושבים כמוהו וחוששים לדבר - ואנחנו צריכים לחזק אותם".

"באנו רק לומר שחשוב להיפגש ולדבר ולמצוא את הדרך לשמור על אחדות עם ישראל, הערך החשוב ביותר כרגע - וזה תפקיד של שני הצדדים. לצערי האחדות הזו כבר לא מובנת מאליה", הוסיפה.

הפגישה בין הרב הדתי-לאומי לבכירה הקונסרבטיבית, מגיעה בעקבות מאמר שפרסם לאחרונה הרב מלמד, בו התייחס לאירועים האלימים ברחבה הדרומית בין הרפורמים לפעילים חרד"לים, ובו כתב כי הרפורמים יכולים להתפלל במקום.

"לא ברור לי מה בדיוק אירע בליל תשעה באב ב'עזרת ישראל' שבכותל המערבי", התייחס הרב מלמד למהומות בתשעה באב. "על כן בלא להאשים אף צד, אעסוק במה שראוי להיות, כדי להגדיל את השלום בין כל בני ישראל וכדי שכל ישראל יהיו קשורים ככל היותר להר הבית".

הרב מלמד המשיך: "מכיוון שישנם יהודים רבים שמזדהים עם התנועה הקונסרבטיבית והרפורמית, ועל פי הערכים המנחים אותם תיקנו לעצמם תפילות משותפות לגברים ונשים בנוסח".

"נכון לקבוע שב'עזרת ישראל' יוכלו לקיים את תפילותיהם בכבוד הראוי. ואם יתרבו הבאים להתפלל תחת הנהגתם, יגדילו וירחיבו למענם את 'עזרת ישראל' ככל הנצרך", הוסיף.

הרב מלמד קונסרבטיבים רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד