י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר המינוי לראש השדולה

ח"כ ארבל לנשיא: תייצג בכבוד את מדינת ישראל ואת העם היהודי

לאחר שמונה לעמוד בראש השדולה לשמירה על בתי העלמין והמקומות קדושים בתפוצות, שלח חבר הכנסת משה ארבל מכתב מיוחד לנשיא המדינה לקראת ביקוריו המדיניים השונים: "תעלה את הסוגיה החשובה של זיכרון הקהילה היהודית המקומית ושימור בתי העלמין ומבני הקהילה המקומיים הקדומים"

ח"כ ארבל לנשיא: תייצג בכבוד את מדינת ישראל ואת העם היהודי
משה ארבל צילום: ערוץ כנסת

עם הקמת ועדות הכנסת והשדולות השונות מונה חבר הכנסת משה ארבל לעמוד בראש השדולה לשמירה על בתי העלמין והמקומות קדושים בתפוצות. לאור כך הפנה היום (ראשון) ח"כ ארבל אל נשיא המדינה יצחק הרצוג מכתב מיוחד בנושא שמירה על בתי העלמין היהודיים והמקומות הקדושים בתפוצות.

בפתח דבריו מגולל ארבל את סיבת פנייתו: "לאחרונה אישרה הכנסת את הקמתן של שדולות הכנסת העשרים וארבע. לבקשתי ולשמחתי נבחרתי לעמוד בראש השדולה לשמירה על בתי העלמין והמקומות הקדושים בתפוצות".

ארבל הוסיף והסביר: "מדובר בנושא בו עסקתי רבות ממועד כניסתי לכנסת ובמסגרתו נפגשתי עם שגרירי פולין ואוקראינה, נציג השגרירות המצרית והממשל האמריקאי ופניתי בכתב לגורמים נוספים, כדי לעודד את שימור הזיכרון ההיסטורי של קהילות ישראל בגולה ולהגן על בתי העלמין היהודיים, המקומות הקדושים ומבני הקהילה המיועדים לשימור. זוהי חובתנו ההיסטורית לזכור ולא לשכוח את זכר קהילות ישראל בצפון אפריקה, אירופה, המזרח התיכון וכל מקום אחר בו קהילה יהודית חייתה ושגשגה במשך מאות ואלפי שנים, ולשמור על כבודם של הנפטרים ושל הנרצחים מקרב אותן קהילות".

"כנשיא מדינת ישראל תיפגש בשנים הקרובות עם ראשי מדינות רבים במפגשים בהם תייצג, בכבוד ללא ספק, את מדינת ישראל ואת העם היהודי" הסביר ארבל את פנייתו, וביקש: "אני מבקש כי במסגרת מפגשים רשמיים אלו תעלה את הסוגייה החשובה של זיכרון הקהילה היהודית המקומית ושימור בתי העלמין ומבני הקהילה המקומיים הקדומים. אין לי ספק שפנייה מעין זו מצד נשיא מדינת ישראל תשפיע משמעותית על מאמצינו לשימור ההיסטוריה היהודית וזכר יקירינו, משפחותינו וקהילותינו".

"לפני סיום, אעדכן כי ב-28 ביולי נפגשתי עם שגריר אוקראינה בישראל מר קורניצ'וק בלשכתי. בפגישה נודע לי כי כבוד הנשיא מוזמן כאורח הכבוד באוקטובר לטקס האזכרה לנרצחי השואה בבאבי יאר. מתבקש לראייתי כי גם במעמד זה יעלה כבוד הנשיא על נס את חשיבות השמירה על בתי העלמין היהודיים בתפוצות" סיכם ארבל.

משה ארבל תפוצות נשיא המדינה שדולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד