י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהנדסים מעזה ואיו"ש

כך פועל ארגון יהודי בתוך עולם ההיי-טק למימוש פתרון שתי המדינות

ארגון BTI – Breaking the Impasse – הפועל לחיזוק פתרון שתי המדינות, מפעיל פרויקט מיוחד של שיתוף פעולה בין קהילת ההייטק הישראלית והפלסטינית במטרה מוצהרת 'להרחבת הפעילות לתחומים נוספים'. הארגון קורא להעסקת עובדים מעזה ואיו"ש | יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג: "מי ערב לכך שאותם עזתים לא ישתמשו במידע שירכשו בחברות ההייטק ויעבירו אותו לחמאס?"

כך פועל ארגון יהודי בתוך עולם ההיי-טק למימוש פתרון שתי המדינות
עובדים בהייטק. אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון BTI – Breaking the Impasse – הפועל לחיזוק פתרון שתי המדינות, מפעיל פרויקט מיוחד של שיתוף פעולה בין קהילת ההיי טק הישראלית והפלסטינית במטרה מוצהרת 'להרחבת הפעילות לתחומים נוספים'. הארגון קורא להעסקת עובדים מעזה ואיו''ש. פרויקט KIT4P , הפועל במסגרת ארגון הBTI, נועד 'לסייע לאקו סיסטם של ההיי טק הפלסטיני'. כך לפי מידע שהגיע לתנועת 'אם תרצו', ופורסם על ידה.

לפי מסמך שהופץ בקרב קרנות הון סיכון וחברות פורטפוליו בעולם ההיי-טק, מטרת הפרויקט הינה להעמיק את הקשרים העסקיים בין ישראל לפלסטינים בתחומי ההיי טק – 'בגדה' ובעזה.

על פי המסמך כ-500 מהנדסים פלסטינים כבר מועסקים כיום בפרויקטים של חברות היי טק ישראליות ובינלאומיות, ביניהן: MICROSOFT, INTEL, NOKIA, GOOGLE ועוד. המסמך מציג 3 מודלים לקידום שיתוף פעולה עסקי, ביניהם העסקה ישירה של מהנדסים פלסטינים בישראל. לבסוף מציינים אנשי BTI כי מטרתם 'לייצר שיתוף פעולה כלכלי/עסקי, שיהווה בסיס להרחבת הפעילות לזירות ותחומים נוספים'. כזכור, ארגון BTI שוברים את הקיפאון הוקם בשנת 2013, ואיגד תחתיו מאות אנשי עסקים פלסטינים וישראלים הקוראים להסדר מדיני.

בשנת 2014 יצאה משלחת מטעם הארגון לדאבוס במטרה לקדם את ההסדר המדיני מול הפלסטינים. כעת, מתברר שאנשי הארגון ממשיכים את פעילותם מתוך חברות ההייטק במטרה מוצהרת – לקדם את פתרון שתי המדינות. בארגון חבר ע''פ ויקיפדיה, בין היתר, מוניב אל מסרי, איל ההון הפלסטיני.

בראיון ל'גלובס' בשנת 2008 אמר מסרי: ''אני הייתי החבר הכי טוב של ערפאת. ערפאת היה הגיבור שלי''. בשנת 2016, הביע אל מסרי את רצונו לתרום להקמת מרכז מורשת ותרבות על שמו של יאסר ערפאת באבו גוש. ביולי 2018, עיכבה המשטרה לחקירה את אל מסרי, בחשד שמימן 'כנס הסתה' במזרח ירושלים. שר הבט''פ דאז ארדן אמר על הכנס: ''מהווה קריאת תיגר חצופה ומכוונת לייצר תסיסה ולעודד אלימות דווקא ביום השנה לפיגוע השפל בהר הבית''.

כמו כן חברים בארגון אנשי העסקים יוסי ורדי, אבי נודלמן, יורם יעקובי, ולפי ויקיפדיה גם רמי לוי, עופרה שטראוס ואיש העסקים הפלסטיני סמיר חולילה, תת-שר הכלכלה והמסחר (97'-94') מזכ"ל קבינט השרים הפלסטיני (06'-05').

בכנס באוניברסיטת ת''א ב-2013 אמר על אשתו: 'לא למדה ערבית, כי לא חשבה שאתם הישראלים תישארו בירושלים כל כך הרבה זמן' כמו טען כי ''הבעיה היא שהכיבוש נמשך זמן רב מדי''.

יו''ר תנועת אם תרצו מתן פלג: ''הפנייה של ארגון BTI עלולה לייצר סכנה בטחונית למדינת ישראל בעינינו. מי ערב שאותם עזתים לא ישתמשו במידע שירכשו בחברות ההייטק ויעבירו אותו לחמאס? במקום להשקיע כספים בחיבור הפריפריה לעולם ההיי-טק, במקום לקדם תעסוקה במגזרים נוספים כגון החרדי, הדרוזי ובני מיעוטים נוספים המשרתים בצה"ל, כאן פועל ארגון שקורא למפרנסי ישראל להעביר את מרכז הידע, המדע והקדמה לאויבי ישראל. זה אפילו לא עיוורון, זו טיפשות שאין כדוגמתה. אולי כדאי שהחברים של אל מסרי ידרשו ממנו להתנצל בפני משפחות שכולות בישראל שנרצחו בגלל שחיתות הדמים המוסרית והערכית של החברה ממנו הוא מגיע, לפני שהם קוראים לחברות ישראליות לשתף איתו פעולה. פשוט אבסורד''.

היי טק שתי מדינות לשני עמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד