י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הדברים האלה לא יישנו"

סערת חילול השבת של נתניהו: יו"ר האופוזיציה התנצל בשבע ברכות

לאחר הסערה שקמה בעקבות חילול השבת המתריס של יו"ר האופוזיציה נתניהו, כשבמהלך השבת האחרונה פרסם וידאו ובו ברכה לזוכה ישראלית באולימפיאדה בטוקיו, הערב הוא מתנצל, ובאירוע שבע ברכות לביתו של ח"כ יהדוה"ת, מבטיח נתניהו: "הדברים האלה לא יישנו"

סערת חילול השבת של נתניהו: יו"ר האופוזיציה התנצל בשבע ברכות
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מתנצל הערב (ראשון) בפני החרדים על הודעה הברכה לספורטאית האולימפית שפרסם בשבת. "הדברים האלה לא יישנו", אמר נתניהו בשמחת השבע ברכות של בתו של ח"כ מסיעת 'יהדות התורה'.

כזכור ראש האופוזיציה בנימין נתניהו חילל שבת בפרהסיה כאשר הצטלם לסרטון בו בירך את לינוי אשרם, שזכתה במדליית זהב בהתעמלות אומנותית באולימפיאדת טוקיו. חילול השבת של נתניהו לצורך עניין ספורטיבי עורר את זעמם של דתיים וחרדים רבים.

לעומת נתניהו, ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג המתינו לצאת השבת כדי לברך, אך שר החוץ יאיר לפיד, שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש האופוזיציה נתניהו בירכו את הזוכה כבר בעצם יום השבת.

בשיחה שערך איתה ועם המאמנת שלה איילת זוסמן, בירך נתניהו: "אני מתרגש בשם כל אזרחי ישראל. איזה כבוד עשית לישראל, עשית היסטוריה. זה פשוט בלתי יאומן, מדליית זהב שנייה לישראל, יש לך קרדיט עצום, הראית לאנשים מה זה מאמץ אישי עילאי והראית גם את האהבה שלך למדינת ישראל".

בצאת השבת תקפו את נתניהו מספר עיתונאים חרדים, כולל חברי הכנסת החרדים והדתיים מכלל סיעות האופוזיציה על כך ששוחח עם זוכה ישראלית באולימפיאדה ופרסם זאת בעיצומה של השבת. בעקבות הביקורת הרבה, מפלגת ‏הליכוד בחרו לשגר הודעת התנצלות בה הם מצרים על חילול השבת על ידי יו"ר מפלגתם, בהודעה שפרסמו נכתב, "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה.

על ההודעה ששיגר אמש בשבת אמר "אני צריך לתת דוגמה אישית, תמיד הקפדתי על כך כראש ממשלה וגם בתפקידי הנוכחי, הדברים האלה לא יישנו, אני לא נוהג להוציא את הדברים לפני צאת השבת, הצוות שלי היה חרוץ מאוד, והם לא מבינים שמה שחל על ראש ממשלה אני מחיל גם עכשיו, הדברים הללו טופלו ולא יישנו", בסיום דבריו נתניהו זכה למחיאות כפיים מהקהל.

נתניהו הוסיף: "ולא בכדי אני אומר, מתוך כבוד לשבת, לתורת ישראל ולמורשת ישראל. הדברים הללו מנחים אותי ואת משפחתי. אגב, בני יכול לתת כאן כמה שיעורים טובים".

בנימין נתניהו יעקב אשר חילול שבת אולימפיאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד