כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דילגו על אלפי מאומתים

נחשף: כך כשלה הממשלה בהתמודדות עם התחלואה

חוקרים אפידמיולוגים מדלגים על אלפי מאומתים, מערך בדיקות ארוך ומייגע, ומעל הכול, כישלון בחיסון בני ה-60 פלוס בגלל היערכות לא יעילה | רשימת הכשלים של הממשלה בהתמודדות עם הקורונה

נחשף: כך כשלה הממשלה בהתמודדות עם התחלואה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד בממשלה מבטיחים לעשות הכול במטרה לרסן את תחלואת הקורונה הגואה ולהימנע מסגר כואב בקרוב, מתברר כי ישנו קושי משמעותי בהזמנת תורים לחיסון השלישי, וכן קיימים כשלים חמורים במערך החקירות האפידמיולוגיות. ב'תוכנית חיסכון' הציגה הכתב יולן כהן שורה של טעויות שמובילות אותנו לסגר נוסף

לפי הפרסום ב'ערוץ 12', חוקרים אפידמיולוגים לא יצרו קשר עם 5,000 מאומתים, מכיוון שלא גויסו מספיק חוקרים אפידמיולוגיים בשל בעיות תקציב. כתוצאה מכך, לא ניתן לזהות את מי אותם אלפי מאומתים הדביקו והאם הם מודעים להנחיות, וכן אותם האנשים שבאו עימם במגע לא עודכנו על הצורך להיכנס לבידוד.

עוד נטען בתחקיר כי בעוד ראש הממשלה והדרג המקצועי מפצירים בציבור המבוגרים בני 60 פלוס לצאת ולהתחסן, מסתבר כי אין תורים זמינים בכל עיר. מבדיקה שערכו ב'תוכנית חיסכון' באחת מקופות החולים, עולה כי התושבים בערד נדרשים לנסוע הרחק מבתיהם כדי לקבל חיסון. תושבי ראשון לציון נדרשים לנסוע למודיעין על מנת לקבל תור מהיר ותושבי רמת גן יוכלו להתחסן בעיר שלהם רק בעוד כשבועיים.

כשל נוסף נמצא דווקא במערך בדיקות הקורונה, עליו נטען כי אינו יעיל מספיק ונבדקים צריכים להמתין זמן ארוך מדי כדי לקבל תוצאה. כמו"כ מתרחשות לא מעט תקלות מחשוב שמעכבות את זמני התוצאות. לא מעט נבדקים ממשיכים להמתין יותר מ-24 שעות עד לקבלת התוצאה - ובכך עולה הסיכוי שהם מפיצים את הנגיף.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד