י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעל תפילה מיוחד

הצדיק שנולד בליז'נסק ושרד את השואה נפטר בגיל 101

מארצות הברית מגיעה הידיעה על פטירתו של בעל התפילה ר' הערש שטרנהיים ז"ל | התרחק מכל מחלוקת ומכל לשון הרע, מעולם לא שמעו ממנו מילה אחת רעה על יהודי | זכר מאות ניגונים מילדותו בגליציה של לפני השואה האיומה

הצדיק שנולד בליז'נסק ושרד את השואה נפטר בגיל 101
ר' הערש שטרנהיים ז''ל צילום: pixabay /Boro park 24

מבורו פארק מגיעה הבשורה העצובה על פטירתו של האי גברא יקירא ר' הערש שטרנהיים ז"ל, שהיה משורר בחסד והגיע מגליציה הישנה שהיתה אבן שואבת ליהדות מפוארת ונמחקה בשנות השואה האיומה

ר' הערש שטרנהיים ז"ל נולד ב-1920 בליזנסק. יחד עם אחיו הם גדלו בגליציה, בשנות השואה הנוראה הם שהו בהולנד שם ניצלו מהמוות.

אחד מנכדיו סיפר לאתר Boro park 24, כי "סבא שלנו מעולם לא הרים את קולו, עם כל מה שעבר בחייו, כולל בת שנפטרה בחייו, תמיד הסתובב עם חיוך, הוא לא רצה להיות נטל על אף אחד, הוא קיבל את מבוקשו, הלוויתו התקיימה בראש חודש, בזמן שאין הספדים, הוא לא רצה שיספידו אותו".

ר' הערש שטרנהיים ז''ל תמיד התרחק מכל מחלוקת ומכל לשון הרע, מעולם לא שמעו ממנו מילה אחת רעה על מישהו אחר, "אין היום יותר כאלה אנשים" סיפר נכדו. בני משפחתו מספרים כי הוא היה בעל מנגן והכיר מאות ניגונים עתיקים מגליציה - פולין, והיה בעל תפילה בחסד עליון.

הלווייתו התקיימה אתמול (ראשון), והוא נטמן בחלקת באבוב. יהי זכרו ברוך.

ניצול שואה נפטר צדיק ליזנסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד