י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"קיצוניים מאיראן וישראל"

מאמר חריף בעיתון פרו סעודי: "יום אחד נגלה שמזרח התיכון עלה בלהבות"

בריה אלאמודין, עיתונאית ושדרנית עטורת פרסים, עורכת במספר כלי תקשורת וראיינה ראשי מדינות רבים, כותבת מאמר חריף בעיתון 'ערב ניוז' וחוששת שמזרח התיכון יבער בקרוב

מאמר חריף בעיתון פרו סעודי: "יום אחד נגלה שמזרח התיכון עלה בלהבות"
הדרוזים בלבנון צילום: מתוך הסרטון

באירוע שכמותו כמעט לא ראינו בעבר, אנשי חיזבאללה משגרים רקטות לישראל, ואז הם מותקפים על ידי כפריים דרוזים זועמים, תיעוד שהיה משפיל עבור חיזבאללה, וגרם לנסראללה להגיב על כך.

בריה אלאמודין, עיתונאית ושדרנית עטורת פרסים, עורכת במספר כלי תקשורת וראיינה ראשי מדינות רבים, פירסמה מאמר בעיתון פרו סעודי ובו היא מסקרת ומסכמת את האירועים האחרונים במשולש ישראל-לבנון-איראן.

אלאמודין טוענת כי: "למקומיים הייתה כל הזכות לכעוס על כך שהכפר שלהם משמש כאתר שיגור טילים, להתקפות אלה של חיזבאללה אין שום קשר ל"הגנה" על לבנון, וכולן תעמולה זולה, השיגורים הללו הן חסרות אחריות, ברגעים בהם לבנון נמצא על סף קריסה מוחלטת".

"הפרובוקציות של חיזבאללה הן רק מרכיב אחד בתוך תבנית רחבה יותר של פעולה איראנית שמטרתה להעצים את הדומיננטיות הכללית של טהראן ולהעצים את המינוף הדיפלומטי שלה במשא ומתן גרעיני".

עוד כותבת בריה אלאמודין, כי: "איראן יצרה מפלצות שהיא לא תמיד יכולה לשלוט בהן. קאסם סולימאני ניהל את הפלגים האלה באגרוף ברזל, יורשו כראש כוח קודס, אסמאיל קאאני, שאינו יודע אפילו ערבית, מתעלם בנסיעותיו לבגדד מחמושים שרוצים לתקוף את האמריקאים בתנאים שלהם. זה יוצר סביבה גיאו - פוליטית מסוכנת בה עלולה להתפרץ התלקחות גדולה, גם אם איראן וישראל לא ירצו בכך".

כזכור בשלוש השנים האחרונות היו יותר מ-150 תקיפות על ספינות, כאשר איראן השתמשה במל"טים, מוקשים, פצצות המחוברות לגוף האוניות, רקטות וסירות עמוסות נפץ. ברוב המקרים התקפות אלה לא הוזכרו על ידי הצדדים הנוגעים בדבר. אחת מספינות המלחמה הגדולות באיראן טבעה לאחרונה בנסיבות מסתוריות. עם עשרות פגיעות נגד התשתית הצבאית, הגרעינית והאזרחית של איראן, ככל הנראה מצד ישראל. "זה נס שהצדדים עוד לא הכניסו את האזור למלחמה סיטונאית" מציינת בריה אלאמודין.

"העניינים מחמירים לאין שיעור מהעובדה שישראל ואיראן נשלטות כעת על ידי דמויות ששמותיהן כבר שם נרדף לקיצוניות פנאטית רצחנית" כותבת בריה אלאמודין. "נפתלי בנט היה אחד מהדמויות הבודדות שדגלו בגלוי בפינוי כל הפלסטינים וסיפוח הגדה המערבית, תוך שהוא מתפאר בהריגת ערבים" היא מציינת.

בהרבה דיווחים מערביים ובוויכוחים דיפלומטיים על תוקפנות איראנית יש הערות בולטת של "זה היה יכול להיות גרוע יותר" היא מציינת, "אני מאבדת את מספר הפקידים שמגיבים לשאלותיי ברמות כאלה" היא כותבת. ההתקפות האחרונות נגד ספינות במפרץ היו יכולות להיות גרועות יותר; הירי האחרון בין חיזבאללה לישראל יכול היה להיות גרוע יותר; התקיפות נגד בסיסים אמריקאים בעיראק היו יכול להיות גרועות יותר; מתקפות הטילים של המורדים החות'ים על סעודיה היו יכולות להיות גרועות יותר".

"אנו רואים את הדיפלומטיה הפחדנית של הצהרות חסרות השחר, המציגה את הסדקים, מרגיעה את המצב, אך איראן ממשיכה להפר את היציבות האזורית המאיימת שלה, אמנם אנו יכולים להודות על כך שאף אחד מהתקריות האחרונות לא הסלים למשהו גרוע לאין שיעור, אך אלה אירועים יומיומיים שהתקשורת כמעט ולא טורחת לדווח עליהם מה שהופך את זה כמעט לבלתי נמנע שנתעורר בוקר אחד לגלות שהכל התלקח בלהבות".

עיתונאית שדרנית עיתון סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד