י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תגובות זועמות רבות

סערה בעקבות 'גזירת המשכנתאות' שנחשפה

לא רק מעונות: אמש פורסמה גזירה נוספת אותה חקק משרד האוצר. ובבסיסה, פגיעה באברכי כולל | יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "ממשלה אכזרית נטולת חמלה"

סערה בעקבות 'גזירת המשכנתאות' שנחשפה
חתימה על משכנתא צילום: פיקסביי

סערה התעוררה לאחר הפרסום אמש על הגזירה החדשה של משרד האוצר ושר האוצר ליברמן כנגד אברכי הכוללים, בהכנסת סעיף מיצוי כושר השתכרות גם בתחום המשכנתאות. הצעד האכזרי סופג ביקורת חריפה, על ההתעמרות והרדיפה המכוונות כנגד בני התורה והציבור החרדי

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי, פרסם את כותרת עיתון 'הדרך', שם נחשפה הפרשה, וכתב בתגובה: "מודרים מהמעונות - תישארו בבית. מס על חשמל חד פעמי - נצא לתל אביב. תשלום אגרת גודש - נישאר בבית. כעת הולכים לנו על הראש - 'על הבית'. זו ממשלה אכזרית נטולת חמלה".

כזכור, על פי הפרטים שנחשפו ב'הדרך', האוצר מתכנן להקשיח עוד יותר את התנאים למשכנתאות בערבות המדינה בחוק ההסדרים, ומשנה קריטריון שיקשה באופן מיוחד על המגזר החרדי לקבל סיוע. על-פי הקריטריון החדש, אם אחד מבני הזוג לא עובד, הוא יתקשה לקבל משכנתא בערבות מדינה.

האוצר הוסיף סעיף נוסף שיאפשר יתרון למועמדים לזכאות שכושר השתכרותם מנוצל, בעוד שעבור מועמדים שכושר השתכרותם אינו מנוצל - מקדם 'אי מיצוי' יוריד את סכום הנקודות הכולל שלהם.

הקריטריונים הקשיחים יצרו מנגנון שהיה מאפשר את הזכאות למשפחות ברוכות ילדים, אך עם הסעיף החדש הוא יהפוך לקשה להשגה עבור משפחות חרדיות שבהן האבות אינם עובדים או עובדים במשרה חלקית.

משכנתא מיכאל מלכיאלי תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד