י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כמה מתוכם היו פרארי?

לקראת התייקרות: 26,177 רכבים חדשים נמסרו בחודש שעבר

נתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את מסירות הרכב החדש במדינה מתחילת השנה, מעלים כי למרות המחסור בשבבים חל זינוק במסירת רכבים חדשים במדינה | מהו המותג הנמכר ביותר, כמה פרארי נמסרו? ומה צפוי השוק המקומי לחוות בעקבות ההתייקרות באירופה

לקראת התייקרות: 26,177 רכבים חדשים נמסרו בחודש שעבר
יבוא מכוניות צילום: צילום ארכיון

בחודש יולי נמסרו בישראל 26,177 רכבים חדשים, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את מסירות הרכב החדש מתחילת השנה.

מתחילת השנה נמסרו בישראל 209,978 מכוניות חדשות, זינוק של %48 ביחס ל-141,990 מכוניות אשר נמסרו בתקופה זו אשתקד. כאשר בוחנים את רשימת היצרניות ומותגי הרכב, מגלים תנודתיות מעניינת הנובעת מהמחסור העולמי בשבבים וגם מקשיי יבוא והגעת האוניות.

כך יולי היה חודש ראשון מזה מספר שנים בו מותג הרכב הנמסר ביותר בישראל לא היה יונדאי – אלא טויוטה, שמסרה 4,023 מכוניות. יונדאי ניצבת במקום השני בשוק עם 3,969 מסירות, וקיה נמצאת במקום השלישי עם 3,292 מסירות. דוגמה בולטת היא של חברת.'טסלה' שלא מסרה אף יחידה, וזאת לאחר שמשלוח הרכבים הקודם מתוצרתה נגמר, אולם בשבוע שעבר כבר הגיע לישראל משלוח רכבים חדש.

ועוד כמה נתונים מעניינים: בחודש שעבר נמסרו בישראל שתי מכוניות פרארי, מה שמעלה את הסך ל-13 פרארי חדשות ביחס לחמש פרארי בתקופה זו אשתקד, משמע שנת 2021 עשויה להפוך לשנת שיא של כל הזמנים עבור המותג האיטלקי. גם JAC הסינית אשר צפויה להתחיל שיווק באופן רשמי בשבוע הבא, מסרה עד כה שש מכוניות בישראל.

בדו"ח אין פירוט של דגמי הרכב, כך שקשה לדעת על מספר הרכבים החשמליים, אולם אפשר לשער בהתבסס על נתוני החברות המייבאות בעיקר

רכבים חשמליים. AIWAYS מסרה 57 מכוניות, GAC מסרה 18 מכוניות, SERES מסרה 15 מכוניות, ואילו MG מסרה 227 מכוניות. לכך מתווספות מכוניות של מרצדס, אאודי, ב.מ.וו ואחרות שמסירותיהן מוערכות במאות ספורות בחודש יולי.

מספר יבואני רכב אירופי העלו בשבועיים האחרונים את מחיריהם של דגמים פופולריים. העלאות המחירים לא פורסמו כמעט, פרט למחירונים אשר הופצו בקרב ציי הרכב הגדולים.

להערכת גורמים בענף הרכב, שצוטטו ב'כלכליסט', העלאות המחיר נובעות גם ממשבר השבבים, שיצר מחסור ברכבים ומעלה את המחירים, וגם מהביקוש הרב, וזאת אף שיש ליבואנים מלאים של כלי רכב.

כך במהלך הימים האחרונים התפרסמו מחירונים חדשים לדגמי סקודה, שבהם לדוגמה נרשמה התייקרות במחירי אוקטביה. בין היתר גרסת הבסיס של אוקטביה שעלתה כ-135 אלף שקל עולה עכשיו כ-137 אלף שקל. התייקרויות נרשמו גם במותגי קבוצת סטלאנטיס, שמיובאים לישראל על ידי דוד לובינסקי. כך לדוגמה פורסם לאחרונה מחירון חדש של פיג'ו, שבו ה-208 התייקרה בגרסה הבסיסית מ-119 ל-120 אלף שקל, וגם ה-2008 התייקרה באלף שקל, כך שמחיר גרסת הבסיס הוא כעת כ-130 אלף שקל.

בענף הרכב מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים יתפרסמו מחירונים נוספים שבהם יירשמו עליות מחיר של אלפי שקלים בדגמים העממיים, בעיקר אלה שמשולמים ביורו. מכיוון שהיבואנים המשלמים ביורו מעלים מחירים, עלולה להיווצר תגובת שרשרת, ויבואני רכב אחרים שמשלמים בדולר ירשו לעצמם ליישר קו עם ההתייקרויות.

רכב חדש התייקרות טויוטה פרארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד