ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר עיכובים רבים

בהוראת גנץ: החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה

אחרי שלמרות אישורי בית המשפט העליון תחילת העבודות נדחו - אמש החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה בהוראות שר הביטחון גנץ, שיתבצעו על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרדו ובפיקוח קמ"ט | העבודה צפויה להימשך כחצי שנה

בהוראת גנץ: החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנים של מאבק, הבוקר (שני) הותר לפרסום כי החל מאתמול החלו העבודות העבודות להנגשת מערת המכפלה, בהוראת שר הביטחון וסגן ראש הממשלה בני גנץ.

גנץ, שדחה כמה פעמים את פתיחת העבודות, הורה להתחיל את העבודות אתמול, שיתבצעו על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ובפיקוח קמ"ט (קצין מטה) ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, וצפויות להימשך כחצי שנה.

משרד הביטחון מסרו כי הפתרון להנגשת מערת המכפלה כולל בניית ציר גישה ממתחם החניות לרחבת המערה, ומעלון עם גשר שיאפשר למתפללים בני כל הדתות להגיע לאתר.

כאמור, עד תחילת העבודות אתמול גנץ הורה לדחות את תחילתן מספר פעמים, וכמה חברי כנסת ממפלגות הימין ביקשו ודרשו שיאפשר להתחיל בעבודות.

"טוב שהעבודות התחילו סוף סוף", מסר יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר. "אבל דרך הייסורים שצריכים לעבור בעניין כל כך הומני למען הנגשת מערת המכפלה לנכים, לא מתקבלת על הדעת וצריכה להדליק נורה אדומה".

"בושה וחרפה שבמדינה ריבונית צריכים להתחנן כדי לבנות מעלון לנכים באתר קדוש ליהודים בו שוכנים אבות האומה", הוסיף.

גם ראש המועצה המקומית קרית ארבע חברון אליהו ליברמן התייחס לתחילת העבודות: "חבל שאירוע כזה אלמנטרי של הנגשת מערת המכפלה שאליה מגיעים למעלה ממיליון איש בשנה הופך לפארסה של שנים"

'יש לא מעט אנשים שלא יכולים להגיע לציון הקבר רק בגלל שהם מתניידים על גבי כסאות גלגלים, זה מחזה קורע לב וטוב שהכיוון כעת" הוא חיובי. מזמין את עם ישראל להגיע לעיר האבות חברון ולטייל במקום שהוא משורשי הנשמה היהודית והעם היהודי", קרא.

מערת המכפלה בני גנץ עבודות פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד