ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוטפי בן ארצי נשפטו: ישלמו 10 אלף שקל על 3 שנות כליאה וסחיטה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את עונשם של ארבעת 'חוטפיו' של הרב ניר בן ארצי, שהכריחו אותו להשתכן בדירה בטבריה - תוך איומים לפגיעה בשמו הטוב • הארבעה ירצו חמשה חודשי עבודות שירות, ספגו עונש מאסר על תנאי וישלמו - כל אחד - 10,000 שקל פיצוי למקובל

ניר בן ארצי. צילום ארכיון: יעקב נחומי
ניר בן ארצי. צילום ארכיון: יעקב נחומי

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ד) את עונשם של ארבעת חברי עמותת 'תלמי גאולת ישראל', שנעצרו לפני כמעט ארבע שנים, לאחר שהתברר שהבריחו את הרב ניר בן ארצי, לדירת מסתור בטבריה - בה שהה שלוש שנים, בזמן זה הם סחטו את הרב וניהלו את מערך התרומות בשמו. בכך מגיעה לסיומה הפרשה שהסעירה את התקשורת בישראל ובעולם.

באמצע שנות ה-90 ייסד הרב ניר בן ארצי את עמותת "תלמי גאולת עם ישראל", ועמד בראשה. את ענייניה השוטפים של העמותה ניהלו שמואל שוקרון, שמעון קטורזה, צבי יעקב וייצמן ומיכה פטיטו.

במהלך שנת 2005, בעקבות שאלות שהפנה הרב ארצי אל חברי העמותה אודות פעילותם בכספים שהתקבלו בה, גמלה בליבם ההחלטה להורידו ממעמדו הרוחני, ולהרחיקו מהישוב תלמים בו התגורר.

בתחילה סירב לכך הרב ארצי, אולם בשל הלחץ הנפשי שהופעל עליו, הסכים. במשך כשלוש שנים, שיכנו הארבעה את הרב בדירות בעיר טבריה, כשהם מאיימים עליו, כי אם לא יפעל בהתאם להנחיותיהם, ויעז לחזור למושב, יפיצו אודותיו סיפורים מביכים, שיהיה בהם כדי להביא לפגיעה משמעותית בשמו. בשל כך נאלץ הרב להישאר בטבריה.

במהלך התקופה בה שהה הרב בעיר טבריה, יצרו הארבעה קשרים עם תורמים, בהציגם מצג לפיו הם מנהלים את העמותה, ושהותו של הרב במקום מבודד היא לצרכים רוחניים. הם מסרו, לכאורה בשמו, תשובות לשאלות שנשאל על ידי תורמים, ובקשות תרומה בשמו.

באופן זה הגיעו לידיהם של הנאשמים סכומי כסף רבים, מאת התורמים.

היום (ד) הגיעה לסיומה הפרשה, בהכרעה שנתנה טלי יחימוביץ', שופטת המחוזי בבאר שבע. על פי הסדר טיעון, תוקן כתב האישום נגד הארבעה שהודו והורשעו, והופנו לשירות המבחן לצורך קבלת תסקיר.

על כל אחד מהארבעה נגזרו חמישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. שישה חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, ופיצוי כספי בסך 10,000 שקלים לכל אחד מהמעורבים בפרשה שיועבר לרב ניר בן ארצי.
בן ארצי כליאה עונש מאסר קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד