י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בראש סדר העדיפויות

הפלסטינים הגישו תלונה לבית הדין בהאג נגד היישוב אביתר

הרשות הפלסטינית הגישה תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בגין מדיניות ממשלת ישראל בנוגע למאחז אביתר | משרד החוץ של הרשות הפלסטינית מציב את המאבק לפינוי בכוח של מאחז אביתר בשומרון בראש סדר העדיפויות של הדיפלומטיה הפלסטינית

הפלסטינים הגישו תלונה לבית הדין בהאג נגד היישוב אביתר
תושבי המאחז אביתר עוזבים את המקום צילום: באדיבות המצלם

בהודעה שפרסם, מזהיר משרד החוץ הפלסטיני את הקהילה הבינלאומית מפני ההשלכות של קיום מאחז אביתר על האפשרות להשיג שלום, יישום פתרון שתי המדינות והסיכוי להקים מדינה פלסטינית בת קיימא.

בתגובה להקמת המאחז, משרד החוץ הפלסטיני פועל לגייס לחץ בינלאומי על ישראל כדי לפנות את המאחז תוך שהוא מדגיש את חלוקת התפקידים בין "צבא הכיבוש" למתנחלים וקיומן של "מיליציות חמושות וארגוני טרור" ישראליות.

מתן העדיפות למאבק במאחז אביתר בדיפלומטיה הפלסטינית באה לידי ביטוי בין היתר בתדרוך קבוע של דיפלומטים ברשות הפלסטינית ומקבלי ההחלטות במדינות השונות, בגיוס הקהילות הפלסטיניות בפזורה וארגוני חברה אזרחית לתמיכה במאבק, בהגשת תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ובפניה למועצת הבטחון של האו"ם ולמועצת זכויות האדם בז'נבה.

גם ח"כים בכנסת ישראל יצאו נגד המאחז, יאיר גולן ממרצ, כתב ב-28/06. "בואו נעשה סדר, ההתיישבות ביו״ש אינה נכס ביטחוני- ההיפך", טען בכיר 'מרצ'. "מאחזים בלתי חוקיים דורשים מצה"ל להגן על מיעוט קיצוני ולהשקיע מאמץ מיותר במשימות אבטחה".

"במקום להתמקד בסיכול טרור הפוגע בכולנו, נדרשים החיילים היקרים שלנו לשמור על קומץ משיחי על גבעות שכוחות אל. איני מתנגד להתיישבות - ההתיישבות היא מעשה ציוני ראוי". גולן המשיך: "אבל, גזל קרקעות, הקמת ישובים בלתי חוקיים, מעשי אלימות שנועדו להרחיק ערבים, כל אלה הם פראות לשמה. מי שבאמת רוצה בטובת ישראל ילך להתיישב בגולן, בנגב, בערבה ולאורך גבול הלבנון", כתב גולן.

אביתר האג רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד