ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תובעות את עיריית בית שמש: לא נלחמת ב'הדרת נשים'

ארבע נשים הגישו תביעה נגד עיריית בית שמש, בטענה שאינה עושה די להסיר את שלטי הצניעות בעיר • העירייה: "הפיקוח העירוני לא ערוך להתמודד. ביקשנו מהמשטרה לסייע"

צילום: משה הולצמן
צילום: משה הולצמן

סערת 'הדרת הנשים' שנפתחה בקול תרועה רמה לאחר שהילדה נעמה מרגוליס ספגה יריקה מידי אחד מקיצוני בית שמש, מסרבת לגווע.

שלט אחד משך אליו את תשומת הלב הציבורית: על עמוד חשמל ברחוב חזון איש בעיר, התנוססה כרזה ובה נכתב: "נשים מתבקשות לא להתעכב על המדרכה". השלט נתלה בפתח בית הכנסת של הגאון רבי נתן קופשיץ, דומ"ץ העדה החרדית במקום. עם פרוץ הסערה הוא הוסר על ידי פקחים, אולם למחרת כבר הוצב במקום שלט חדש, גדול יותר. במשך מספר ימים התנהל מאבק בין העירייה והמשטרה, לבין צעירי הקנאים, ולבסוף, ידם של האחרונים הייתה על העליונה, השלט מתנוסס גם כיום.

אולם למרות הרגיעה שהסתמנה בתקופה האחרונה, מסתבר, כי יש מי שמנסה למנף את הפרשה ולגרוף הון מכספי המיסים של התושבים. השלטים המתבדרים ברוח בשכונות החרדיות, שעל חלקם נכתב באותיות של קידוש לבנה, ״אל נא תעברי בשכונותינו בלבוש לא צנוע״, מהווים סדין אדום בעיני תושבי העיר מהמגזר הדתי, והם מנסים לגרור את הסיפור למפתנו של בית המשפט.

ארבע תושבות בית שמש, המשתייכות לציבור הדתי-לאומי, הגישו תביעה נדירה נגד העירייה, ובה הן דורשות פיצוי כספי של 25 אלף שקל, על עוגמת הנפש שגורמים להן השלטים.

מי שחושף את הסיפור הוא העיתונאי עקיבא נוביק ב'ידיעות אחרונות', שערך ראיון עם התובעות, וביקש להבין את מניעיהן.

אחת התובעות היא ד"ר איב פינקלשטיין, ששימשה בעבר כרופאה במרפאה ברמת שמש ב', אך חדלה להמשיך לשרת את תושבי העיר החרדים, מחשש לחייה - כפי שהיא טוענת.

"יום אחד", כותב נוביק, "לפני מספר שנים, הלכה ד״ר איב פינקלשטיין ברחוב הרצוג בבית שמש. על אחד הבניינים הבחינה בשלטים חדשים, טריים, שפירטו את כללי הצניעות הנדרשים מנשים ברחוב. למרות שבגדיה עמדו באותו יום בכללים, זעמה והחלה לתלוש את השלטים. ״פתאום הופיע גבר חרדי והתחיל לתקוף אותי באבנים״, היא משחזרת. ״התחבאתי מאחורי מכונית והתקשרתי למשטרה. להפתעתי הם סירבו להגיע. ברחתי מהמקום והגשתי תלונה, אבל למרות שתיארתי בדיוק את התוקף, התיק נסגר - כי האיש לא אותר". מאז חשה פינקלשטיין ״רגשות עזים של עלבון וכעס״, כל אימת שהיא נתקלת בשלטים כאלה.

כשפינקלשטיין נשאלת למה היא תובעת את העירייה, ומדוע היא אשמה במעשיהם של יחידים, היא מנמקת: "קורם כל כי השלטים האלה מנוגדים לחוק. אני רוצה לחיות בעיר שלווה שמכבדת את החוק ואותי, וזה תפקידה של העירייה. אם ראש העיר לא מוריד את השלטים כי הוא מפחד מאלימות, הוא צריך לשאת בתוצאות".

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג, אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה:

"העירייה הסירה את השלטים כמה וכמה פעמים, אולם מיד לאחר מכן מוצבים שלטים חדשים, אין בכוחו של הפיקוח העירוני להתמודד עם סוגיה מורכבת כזו, וגם מבחינה מבצעית, ולכן פנינו למשטרת ישראל שתכנס לעובי הקורה ותאכוף את החוק, גם בירושלים ובערים נוספות מוצבים שלטים דומים ואף אחד לא מתלונן על העירייה".

"עם זאת, צר לנו כי גורמים אינטרסנטיים כמו המרכז הרפורמי בוחרים להעלאות באוב סיפורים ישנים וחריגים, ובכך לעורר שוב מחלוקת ושנאת אחים. רובם המוחלט של תושבי בית שמש חיים זה לצד זה בשלום ובשלווה".
בית שמש נשים משטרה עירייה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד