כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מסתפק במועט: ליברמן הוציא רק 89 ש"ח

שיאן ההוצאות מתקציב הקשר עם הבוחר הוא ח"כ אורי אריאל • אחריו ברשימה חברי הכנסת אילן גלאון ובוז'י הרצוג • החסכוניים ביותר? בגין, ליברמן וברק

מסתפק במועט: ליברמן הוציא רק 89 ש"ח
יוסי פורמנסקי

הבוקר (ה') פרסמה הכנסת את דו"ח הקשר עם הבוחר לשנת 2012.

מממצאי הדו"ח עולה, כי ח"כ אורי אריאל מ'הבית היהודי' עומד בראש הרשימה, עם הוצאה של 90,807 שקל בשנה שעברה.

בין סעיפי ההוצאות של ח"כ אריאל נרשמו 15 אלף שקל הוצאות על אתר אינטרנט ופעילות ברשתות החברתיות, "לינה בתפקיד": 240 שקל, דואר ומברקים: 5,444 שקל, וכן הוצאות על כיבוד, טלוויזיה, מחשב, ו"שכר לעובד בחפיפה" על סך כ-9,000 שקלים.

במקום השני ברשימה עומד ח"כ אילן גילאון ממרצ עם הוצאה של 85 אלף שקל אשתקד ובהם 43 אלף על שירותי מזכירות לשכה פרלמנטרית ו-4,804 שקל על עיתונים.

במקום השלישי ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ממפלגת העבודה, שהוציא 78 אלף שקל, בהם כמעט 13 אלף שקל על הדפסה ופרסומים.

אחריהם ברשימה - אבי דיכטר (לא נבחר לכנסת הנוכחית, לשעבר מ'קדימה') עם 76 אלף שקל בשנה הקודמת, ובכלל זאת 39 אלף על סעיף הדפסה ופרסומים, זבולון אורלב (לא נבחר) עם 74,668 שקל ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' עם 74,560, יובל צלנר (לא נבחר - לשעבר כיהן תקופה קצרה מאד מטעם סיעת 'קדימה') עם 28,320 שקל לטובת הקשר עם בוחריו הכולל כיבוד קל (2,622 שקל), קטעי עיתונות (1,439 שקל) לימודי שפה (975 שקל), נסיעות (160 שקל) וייעוץ מקצועי (4,107 שקל).

את רשימת חברי הכנסת ה'חסכוניים' מוביל כמו בשנה הקודמת השר בני בגין (לא נבחר) שלא הוציא שקל על הקשר שלו עם בוחריו, שר הביטחון אהוד ברק (לא נבחר) שלא הוציא שקל (בשנה הקודמת הסתפק בהוצאה של 345 שקלים) ויורם מרציאנו (לא נבחר, כיהן ימים ספורים כח"כ) שלא הוציא שקל.

'חסכוני' נוסף הוא שר החוץ אביגדור ליברמן שהוציא 89 שקלים בלבד מתקציב הקשר עם הבוחר - על "צורכי משרד".

בתגובה לפרסום אמר ח"כ אורי אריאל כי ״באופן חריג מחושב השנה תקציב הקשר לבוחר יחד עם תקציב שכ״ד ללשכה הפרלמנטרית אותה מעודדת הכנסת לשכור, ועל כן הגידול המשמעותי. עם זאת,גם יתר ההוצאות שימשו וממשיכים לשמש לחיזוק הקשר עם ציבור הבוחרים תוך פיקוח הדוק ואישור של חשב הכנסת. פרטי הדו״ח גלויים וכל אחד יכול לבחון את הדברים".

חשוב לציין כי דווקא משיקולי חסכון בחר ח"כ אריאל ברכב קטן (מאזדה 2), רכב הנחשב כחסכוני ביותר, כשהוא מוותר על הנוחות שברכב המאזדה 3 המאושר באופן שגרתי לחברי הכנסת.
אורי אריאל כנסת דוח הוצאות 2012

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד