כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיתף סרטון מפסח

סמוטריץ' נפרד מהרב אויערבאך: "כולו אהבת תורה"

לאחר שהבוקר התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו של גאב"ד טבריה רבי אברהם דב אויערבאך זצוק"ל שהלך לעולמו, יו"ר 'הציונות הדתית', שהיה מחובר אליו מאוד, ספד לו: "היה גאון בתורה וגאון במידות תרומיות" | וגם: על הפגישה האחרונה שלו עם הרב: "זו הייתה הפעם האחרונה שבה זכיתי לראות את הרב" | צפו

סמוטריץ' נפרד מהרב אויערבאך: "כולו אהבת תורה"
סמוטריץ\\הרב אויערבאך צילום: Olivier FItoussi

בשעות הבוקר המוקדמות פשטה הידיעה המרה על הסתלקותו של בנו חביבו של מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבאך, גאב"ד העיר טבריה ומח"ס 'פתחי אברהם' הגאון רבי אברהם דוב אויערבאך זצוק"ל, הבוקר (שני) ספד לו יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהוא ומשפחתו היו קשורים בעבותות אהבה אל הרב זצ"ל.

יו"ר 'הציונות הדתית' ספד לרב אברהם דב, וסיפר על אהבת התורה ואהבת ארץ ישראל שהייתה בו. בנוסף, שיתף על הפגישה האחרונה שהייתה לו בפסח האחרון עם הרב, שבה הוא כבר לא הרגיש טוב.

"ביום שבו רבבות רבבות התלמידים חוזרים לישיבות, נתבקש מורנו ורבנו שהיה כאב לנו, הגאון הגדול הרב אברהם דב אויערבאך זצ"ל, לישיבה של מעלה", פתח. "בבית אבא שליט"א כשאמרו "הרב" כולם ידעו על מי מדובר. הרב היה כולו אלול".

סמוטריץ' המשיך: "כולו אהבת תורה ויראת שמים, כל עצמותיו אמרו "שבתי בבית ה' כל ימי חיי", כולו אהבה לכל יהודי ויהודי. כולו אהבה לארץ ישראל וחיבור למיישביה החקלאים במושבים הדתיים ברמת הגולן ובגליל".

"הרב היה גאון בתורה ‏וגאון במידות תרומיות. מנקיי הדעת שבירושלים, שגדל בביתו ובצורתו של הגרש"ז זצ"ל, עם שכל ישר וסברות ישרות והשקפה רחבה ובהירה", ספד לרב.

זכיתי לגדול בצל דמותו האדירה מאז שאני זוכר את עצמי ולקבל ממנו כל כך הרבה. קצרה היריעה וקטנו המילים מלבטא.

"בפסח האחרון, עלינו", סיפר יו"ר 'הציונות הדתית' על הפגישה האחרונה, "כבכל רגל, להקביל פני רבנו ברגל בביתו בטבריה. הרב כבר לא היה בריא וכשבאנו להיכנס יצא מהבית מישהו ואמר שהרב לא חש בטוב והכניסו אותו לנוח".

הוא פירט: "אבא שלי נכנס לבד כדי לומר חג שמח לרבנית, אנחנו נשארנו בחוץ ותכננו לסוב על עקבינו ולחזור הביתה. כשסיפרו לרב שאבא שלי הגיע, הרב התחזק פתאום וביקש לצאת לשולחן ולקבל אותנו".

"ישבנו שם כשעה של שירה ודברי תורה ופניו של הרב פשוט קרנו משמחת החג. משפחתו אמרה לנו אח"כ שהם הרגישו שזה נתן לו כוחות גדולים. לצערי זו הייתה הפעם האחרונה שבה זכיתי לראות את הרב ולקבל את ברכתו", סיכם.

בצלאל סמוטריץ הרב אברהם דב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד