ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חוששת ממחלות החורף? וויטמין C יציל את המצב

השפעות ומחלות החורף השונות עדיין אורבות לך ולילדייך • אם את מאלה שלא אוהבות להמתין בתור בקופת החולים, אולי תעשי משהו כדי למנוע את מכות החורף? • קבלי הצעה לפתרון

חוששת ממחלות החורף? וויטמין C יציל את המצב



רגע לפני ש'הבית כולו חולה', דקה לפני ש'אחד מדביק אחר', למה שלא תקשיבי לעצה טובה של מומחי הבריאות של 'מקסי הלט'? לחברה וויטמינים ותוספי תזונה שיחסנו את בני משפחתך מפני סבלות החורף - קבלי את ויטמין C.

• מהו ויטמין C?

"ויטמין C, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, הוא ויטמין חיוני לחיים, הנחוץ ליצירת החלבון קולגן, המאפשר יצירת רקמות ועצמות יציבות, ושומר על נימי הדם והשיניים. מחקרים רבים מצביעים על כך שוויטמין C גם מחזק את המערכת החיסונית מפני דלקות, ולעתים ממלא תפקיד בצמצום סכנה של מחלות לב וסרטן.

במקרה של חוסר קיצוני בוויטמין C עלולים לחלות במחלת הצפדינה, אך כיום מקרים כאלה מועטים. מחלה זו הייתה נפוצה בזמנה אצל מלחים שלא אכלו פירות וירקות טריים במשך שהותם הארוכה בים.

ויטמין C נפוץ מאוד גם בטבע, והוא מצוי במידה הרבה ביותר בפלפל אדום, פרי הדר ובפירות שונים אחרים, בעגבניות, בירקות ירוקים ובכבד. גם חלב מכיל ויטמין C, אך הוא נהרס בתהליך הפסטור, ועל כן אינו מצוי בשקיות החלב הביתי".

• מה קורה לגוף כשחסר לו וויטמין C?

"מחסור בוויטמין C, עשוי לגרום לסדרה של חולשות ונזקים לגוף האדם, ובראשן: שיניים משוחררות, דימום שטחי, שבריריות של כלי הדם, כושר ריפוי ממחלות ירוד, חסינות רפואית פגומה ואף אנמיה קלה.

כאמור, במקרים קיצוניים במיוחד, עשוי המחסור אף לגרום למחלת הצפדינה, אך זו נדירה בימינו.

עיקר הדגש הוא בתרומתו של וויטמין C למערכת החיסונית, משני היבטים: 1. מחסור בוויטמין פוגם בחסינות הטבעית של גוף האדם, וחושף אותו להידבקות קלה. 2. המחסור פוגע מהותית בכושר הריפוי של הגוף, גורם לסבל מיותר וממושך, ולהקצנה אפשרית בתסמיני המחלה".

• מהו המינון המומלץ?

"שאלת המינון היומי של ויטמין C הדרוש לאדם נתונה במחלוקת, אנו נאמץ את גישתו של ארגון הבריאות האמריקאי, USDA, המספק טבלה מפורטת ומחולקת לגילאים:

על פי טבלה זו: פעוטות בגילאי 0-6 חודש – זקוקים למינון של 40 מ"ג, ובגילאי 7-12 חודש – יש להעלותו ל-50 מ"ג. מגיל 1-3 שנה – המינון יורד מעט ל-15 מ"ג. עם התבגרות הילד, בגילאי 4-8 שנה – הוא זקוק לכמות של 25 מ"ג ליום.

בגילאי 9-13 שנה – הכמות ממשיכה לעלות ל-45 מ"ג ליום, נערים בגיל 14-18 שנה זקוקים ל-75 מ"ג ליום, ואילו נערות בגילאי 14-18 שנה יכולות להסתפק ב-65 מ"ג ליום.

גברים בוגרים מגילאי 19 ומעלה צריכים ליטול 90 מ"ג, ואילו נשים בגילאים הללו יכולות לצרוך רק 75 מ"ג, אך במקרה של הריון, עליהן להעלות את הצריכה היומית ל-85 מ"ג, ואילו בתקופת ההנקה הכמות גדלה עוד ל-120 מ"ג.

מעשנים צריכים להוסיף 35 מ"ג על הכמות הרשומה לגבר שאינו מעשן.

מן הראוי לציין כי כמות זו היא המינימום הנדרש, אך לצורך ריפוי או חיסון מרבי של הגוף, ממליצים גדולי הרופאים על כמות גדולה בהרבה. כך למשל, ד"ר לינוס פאולינג, שזכה ב-2 פרסי נובל וחיבר ספר על ויטמין C וסגולותיו, ממליץ ליטול 5 גרם ויטמין C ליום למניעת מחלות לב, וכמות גדולה יותר לטיפול במחלות לב".
ויטמין C חורף הצטננות תוספי תזונה מקסי הלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד