י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יש לו שני תנאים"

רביב דרוקר: זו העסקה שמנדלבליט יציע לנתניהו

הפרשן רביב דרוקר כותב במאמר שפורסם הבוקר כיצד תראה ההצעה של מנדלבליט לנתניהו, כזו שתסדר לו מסלול ירוק לחיים פרטיים ללא מאסר | "למרות הסימנים, מעמדו של נתניהו בליכוד חזק. הוא עדיין המלך"

רביב דרוקר: זו העסקה שמנדלבליט יציע לנתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות הסימנים שמראים כביכול על סדקים במעמדו של נתניהו בליכוד, וניתן למנות את בכירי המפלגה שמדברים נגד היו"ר בראיונות ואת אלה שמכריזים כי יתמודדו נגדו בבחירות לראשות המפלגה, הפרשן רביב דרוקר טוען במאמר שפורסם הבוקר (שני) כי מעמדו של נתניהו בליכוד חזק מתמיד.

"למרות הסימנים", כותב דרוקר, "מעמדו של נתניהו בליכוד חזק. הוא עדיין המלך". הוא מציין כי "בבדיקות שנערכו בקרב מתפקדי המפלגה גילו שהוא יביס כל מתמודד. נתניהו הוא שליט ללא עוררין".

דרוקר חושף חילופי דברים שנערכו בין משה כחלון לגדעון סער שעה שהאחרון התמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד: "כשגדעון סער הציב את מועמדותו מולו, משה כחלון חשב שזו טעות גדולה. מה אצה לו הדרך, ממילא ביבי גמור, בתוך שנה הוא לא יהיה בפוליטיקה ואז סער ייקח בהליכה. סער הכיר את התזה הכחלונית, אבל היתה לו תשובה חדה: כחלון וחבריו לא מבינים — אין יום־שאחרי־נתניהו בליכוד. נתניהו לא יפרוש. גם אם יפסיד וילך לאופוזיציה, הוא יישאר. הוא יכול להישאר בראשות הליכוד עוד 15 שנה. עד מתי אני אחכה?"

אמנם סער הובס על-ידי נתניהו ולכאורה צדק כחלון, "אבל סער צדק יותר: נתניהו לא הלך אחרי ההפסד, והוא לא עושה שום סימן שיש לו כוונה לעזוב. גם בתסריט דמיוני שבו כל הבכירים מתאחדים מאחורי מועמד אחד, קשה לראות אותם מנצחים את נתניהו. "הוא יצר שיטה", הסביר לדרוקר באחרונה אחד מבכירי הליכוד. "על כל תזוזה מדף המסרים שלו, הוא דואג שידקרו אותנו מלמטה". ואמנם, נתניהו תמיד נהג להסביר לשריו: אני חזק בבסיס של הפירמידה, כל מי שביני לבין הבסיס יימחץ".

לפי דרוקר, קיימת דרך אחת בה נתניהו יפנה את הזירה הפוליטית לחייו הפרטיים: "הדרך היחידה שבה נתניהו יכול לעזוב את הזירה היא עסקה עם אביחי מנדלבליט". דרוקר כותב כי "היו כבר שליחים שהגיעו לסלאח א־דין עם הצעות כביכול מטעמו של נתניהו, אבל היועץ המשפטי לממשלה סירב להיכנס למו"מ. יש לו שני תנאים: שהשליח יהיה רשמי ושהמו"מ יהיה על השולחן. לגבי התנאי השני אפשר לשער שהיועץ יתפשר. אחרי הכל, גם המו"מ עם נציגיו של נוני מוזס לא נוהל בפומבי".

הפרשן רביב דרוקר אף מעריך כיצד תראה עסקה כזו בין היועמ"ש לנתניהו: "אפשר להעריך בזהירות שהקו התחתון של היועץ לגבי עסקה עם נתניהו יכלול את המרכיבים הבאים: הרשעה במרמה והפרת אמונים בתיק טובות ההנאה, תיק 1000. הרשעה במרמה והפרת אמונים בתיק 4000. ירידה מסעיף השוחד ב–4000 וירידה מתיק 2000. אפשר לשער בסבירות לא נמוכה שהיועץ לא יתעקש על מאסר בפועל. הוא כבר אמר בשיחות סגורות שאם נתניהו ילך לכלא, ברמה האישית זה יהיה יום נוראי מבחינתו".

מנגד כותב דרוקר, "היועץ יהיה חייב להתעקש על ענישה של מעל שלושה חודשי מאסר בפועל, שיומרו בעבודות שירות, כדי לוודא שנתניהו יורחק מהזירה הפוליטית לשבע שנים. לכאורה, זה נותן לנתניהו מסלול ירוק לחיים פרטיים נוחים: בלי מאסר, בלי סעיף שוחד, בלי לנהל משפט ארוך, מביך ויקר".

"אלא שלפי כל הסימנים", מסביר דרוקר, "נתניהו לא שם. הוא רוצה בדיוק ההפך. לא אכפת לו מה יהיה בעסקה, כל עוד הוא יכול להישאר בזירה ולנסות לכבוש בחזרה את בלפור. כל עוד הוא נמצא שם — ברקת, יולי אדלשטיין, כץ וחבריהם יכולים לאפסן את חלומותיהם. נפתלי בנט ויאיר לפיד, לעומת זאת, יכולים להרגיש בנוח. נתניהו ימשיך להדביק אותם ביחד".

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד