כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הסנקציות יבוטלו?

בארה"ב שוקלים חלופות מול המשטר האיראני

ברקע בחירת הנשיא החדש והרדיקלי ראיסי, בממשל האמריקני מחפשים חלופות חדשות להסכם הגרעין כדי לנסות להניא את טהראן מלהמשיך להתקדם להשגת פצצה גרעינית, בין היתר נשקלות הקלות בסנקציות

בארה"ב שוקלים חלופות מול המשטר האיראני
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ארצות הברית שוקלת חלופות חדשות להסכם הגרעין מול איראן, בהן הקלה בסנקציות. כך מדווח היום (שני) בעיתון האמריקני "בלומברג". לפי הדיווח, המטרה של ארה"ב היא למשוך את המדינה האיסלאמית בחזרה למשא ומתן שנתקע, ולמנוע ממנה להמשיך להתקדם ביעדה להשגת פצצה גרעינית.

גורמים בממשל ביידן סוברים כי מנוף הלחצים שהופעל על איראן דרך הסנקציות הכבדות - מתחיל להיסדק מכיוון שאיראן מצאה דרכים לעקוף אותן, מלבד זאת, קיימת הבנה שחזרה של איראן לשולחן המו"מ היא דבר כמעט לא אפשרי לאור עלייתו של איש הדת הקיצוני, איברהים ראיסי, לנשיאות המדינה.

לכל אלה ניתן להוסיף את המתח בימים האחרונים בין ישראל ללבנון וכן המתקפה על הספינה הישראלית במפרץ עומאן, שמחזקים את ההבנה בממשל כי איראן נחושה לערער את יציבות האזור, על אף הסנקציות והמשא ומתן המתקיים כביכול.

"טהראן לא תקבל את הדרישות העקשניות שהציגה ארה"ב במהלך השיחות להחייאת הסכם הגרעין, שנחתם בין המדינות בשנת 2015", אמר המנהיג העליון חמינאי בחודש שעבר. המנהיג העליון הסביר כי ארה"ב כבר הפרה את ההסכם בעבר וכעת אינה מוכנה להתחייב שלא תעשה זאת שוב.

איראן ארה"ב סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד