י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בערים החרדיות

פיקוד העורף החל במבצע 'היבדק ולמד': "לימוד התורה לנגד עינינו"

עם תחילת שנת הלימודים וזמן 'אלול', החל פיקוד העורף יחד עם משרד החינוך במבצע 'היבדק ולמד', במסגרתו יערכו בדיקות סרולוגיות לעשרות אלפי ילדים בערים החרדיות | אל"מ (מיל') חזי זכריה: "לימוד התורה לנגד עינינו ואנו הופכים כל אבן על מנת שכולם יוכלו ללמוד באופן רציף"

פיקוד העורף החל במבצע 'היבדק ולמד': "לימוד התורה לנגד עינינו"
חיילים בבני ברק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בפיקוד העורף ובמשרד החינוך פתחו היום (שני) את מבצע הבדיקות הסרולוגיות בקרב ילדים בשורה של ערים חרדיות, בצל תחילת שנת הלימודים במוסדות החינוך. בצה"ל מציינים כי המטרה היא לאפשר את קיום הלימודים בצורה סדירה, בניגוד לשנה החולפת.

"המטרה העליונה של המבצע היא קיום לימודים באופן סדיר במערכת החינוך", אומר היום אלוף-משנה (מיל') חזי זכריה, מפקד נפת גנים בפיקוד העורף. "המוטו של 'והגית בו יומם ולילה' הוא ערך עליון מבחינתנו, לימוד התורה לנגד עינינו ואנו הופכים כל אבן על מנת שכולם יוכלו ללמוד באופן רציף".

מדובר בפיילוט ראשוני שצפוי לפעול בערים החרדיות בני ברק, אלעד ומודיעין עילית ובו ישתתפו עשרות אלפי ילדים בגילי 3 עד 12. "בעיניי", אומר , מפקד נפת גנים בפיקוד העורף, "אין תחליף אמיתי ללימוד המסורתי, גם ה'זומים' וגם הדרכים הטלפוניות אינן דומות ללימוד פנים אל פנים, צריך לדאוג ללימודים באופן רציף והמבצע הנוכחי מסייע לכך".

המבצע, מסבירים בצה"ל, יתנהל באמצעות בדיקות סרולוגיות שתכליתן הוא איפשור לימוד באופן רציף. הבדיקות תבוצענה בעזרת דגימות דם מהאצבע, שנחשבת לדרך פשוטה ויעילה. "בדרך זו", אומר אל"מ זכריה, "נוכל למפות את המחלימים ולהעניק להם תו ירוק להמשך לימוד רציף ללא חשש".

לדבריו, "יש תמיכה של גדולי ישראל במבצע על מנת להמשיך את לימוד התורה באופן רציף. זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם העיריות הרלוונטיות". הוא מוסיף כי ההערכה אומרת שיש עשרות אחוזים של מחלימים בקרב הציבור, ביניהם מחלימים א-סימפטומטיים. כל אלו יוכלו לקבל תו ירוק, וכך אחרי זיהוי המחלימים בגילאי 12-3 יתאפשר ללמוד באלול, ולהיות עם המשפחה בחגים בלב שקט".

 

בדיקה סרולוגית קורונה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד