ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

סקר 'אור ירוק': 20% מהנהגים מודים - נהגנו בהשפעת אלכוהול

סקר חדש של עמותת 'אור ירוק' חושף נתונים מדאיגים על היקף הנהיגה תחת השפעת אלכוהול • אחד מכל חמישה נהגים: "נהגתי תחת השפעת אלכוהול לפחות פעם אחת"

צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, col
צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, col

בחג פורים נהוג לומר "משנכנס אדר מרבין בשמחה" ולכן, יצאו המוני אזרחים וישתו הרבה אלכוהול. כמה מהם ישתו וגם ינהגו? מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" עולה ש-20% מודים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בחודש פברואר 2013.

כשנשאלו מהי הסיבה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, 34% טענו כי הם שותים קפה או מים ורק לאחר מכן יוצאים לדרך. 25% מאמינים כי האלכוהול כלל לא משפיע עליהם. 20% מדווחים כי הם נוסעים בזהירות רבה יותר ו-13% מדווחים כי אין נהג אחר שינהג - מדובר בירידה חדה בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2009, 38% טענו כי אין נהג אחר שינהג.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העובדה ש-25% לא יודעים שאלכוהול משפיע על הנהיגה, אמור להוות תמרור אדום לכולנו. האלכוהול משפיע כבר מהכוסית הראשונה ויכול לגרום לקטל בדרכים. בשנת 2011 ביצע אגף התנועה במשטרה, כ-850 אלף בדיקות אלכוהול. על ממשלת ישראל להגביר את האכיפה ולהגיע למיליון בדיקות אלכוהול".

באזור המרכז שותים ונוהגים:
29% באזור תל אביב והמרכז, נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.
24% באזור השרון, נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.
16% באזור חיפה והצפון, נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.
10% באזור הדרום וירושלים, נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.

מנתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי מידי שנה נפגעים בממוצע מעל 700 בני אדם בתאונות שאלכוהול מעורב בהן, ו-20 בני אדם נהרגים.

בשנת 2011 חלה עליה של 24% ביחס לשנת 2010, במספר הנפגעים בתאונות דרכים שאלכוהול היה מעורב בהן – מספר הנפגעים היה כ-550 בני אדם.

השפעת אלכוהול על הנהיגה, נחשבת לגורם התורם ביותר להיפגעות בתאונות דרכים כתוצאה מהתנגשות בין כלי רכב. האלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה ופוגע בריכוז, ביכולת התגובה, הוא גורם לעייפות ופוגע בשיקול הדעת. לכן, חשוב להבין – האלכוהול הורג.
אלכוהול תאונות סקר סכנה בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד