י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היהודים מחו דמעה

האזינו למארש: חב''ד רושמת ניצחון בגרמניה

במהלך המסע של צעירי אגודת חב"ד עברו הילדים במחנות ההשמדה, ובאתרים השונים, למדו והכירו את הסיפורים הנוראיים ובעיקר הביאו את רוח האמונה והניצחון. בשער ברדנבורג המפורסם שרו הילדים את ההמנון המיוחד, רבים מהיהודים מחו דמעה ואף תיעדו

האזינו למארש: חב''ד רושמת ניצחון בגרמניה
הקעמפ הייחודי ליד שער ברדנבורג בהמנון הניצחון צילום: באדיבות המצלם

צעירי אגודת חב"ד בישראל לקחו הקיץ הזה קבוצה מובחרת של בני השלוחים בגיל בר מצווה למסע ילדי השלוחים הצעירים מארץ הקודש סובב בתי חב"ד בין ערי גרמניה. המסע המרתק היה במקום בו זמם הצורר הנאצי ימ"ש לאבד את העם וילדי השלוחים הם התשובה היהודית הניצחת.

הרבי מליובאוויטש כידוע שהה על אדמת גרמניה כארבע שנים לפני עלותו על כס נשיאות חב"ד ואף תיעד ברשימותיו את ימיו במדינה הזו.

במשך המסע ילדי השלוחים מאירופה ומישראל נפגשו במחנה קיץ הייחודי בעיר הנובר שבגרמניה, בעיר בה שליח חב"ד הרב בנימין וולף ז"ל שנפטר מסיבוכי מגפת הקורונה ואשתו ומשפחתו מנהלים את מרכז חב"ד הגדול בעיר.

במהלך המסע עברו הילדים במחנות, ובאתרים השונים, למדו והכירו את הסיפורים הנוראיים ובעיקר הביאו את רוח האמונה והניצחון. המסע שהתחיל בברלין משולב גם בביקורים באתרים בהם הרבי ביקר בגרמניה טרום השואה האיומה.

רגע מיוחד במינו שמאפיין את המסע כולו, בשעה שילדי השלוחים עמדו בשער ברנדנבורג, שער הניצחון הגרמני, קראו פסוקים ופצחו בשירת 'אני מאמין' ספונטנית לעיני הצופים שהתגודדו במקום.

בשער ברדנבורג המפורסם שרו הילדים את ההמנון המיוחד, רבים מהיהודים עמדו מחו דמעה ואף תיעדו.

'הניצחון': האזינו למארש המיוחד בשירתו של הת' יענקי מרטון, ומילים אותן כתב אביו, הרב יצחק מרטון:

הניצחון
מסע השלוחים הצעירים תשפ"א - גרמניה
מילים: הרב יצחק מרטון
שירה ופלייבק: הת' יענקי מרטון

צועד לבדו
ה"רשימות" בידו
שורות שורות כותב בדם ודיו
גינוני מלכות בכל הליכותיו
מי האיש, מהם מעשיו?

משימתו לא פשוטה:
בכל משעול, רחוב, סמטה
על יבשת בה "רצח" הוא שיטה
לזרוע ניצוצות אור וטוהר
וארץ לא זרועה, לכבוש בזוהר

הוי-אירופה, מה עוללת לבני עמנו?
טבחת, עינית, החרבת את עולמנו!
אבל האמת ניצחה!
מתחוללת מהפיכה,
השלוחים מלקטים כל בן ואח,
"לבלתי יידח ממנו נדח"!

אירופה, אנו כאן, נשבעים
לשליחות נאמנים: זה דור השביעי
במסירות-נפש אדירה,
הרבי השקיע, זרע,
שגם כאן תהיה לאלוקים "דירה"
בשליחותו נגשים זאת במהרה!

פריז או ברלין,
הכל יהיה טרקלין,
יבשת אחר יבשת נכבוש באור
לא נוותר על אף עיר ואזור
בשליחות הרבי, נשיא הדור

בידינו עדות,
הכל ברשימות-קודש חרות:
הרבי פעל פה ללא לאות
בעמל ויגיעה הדליק פה אור,
ובשליחותו את הפירות נקצור!

בחב"ד אומרים כי ילדי השלוחים היו בשנתיים הללו בטלטלה לא פשוטה, כאשר הקהילות היהודיות באירופה היו במשבר שלא היה כמותו מאז מלחמת העולם השניה, סגירת בתי הכנסת ומוסדות הקהילה במשך חודשים רבים והלחץ הכלכלי של רבים מחברי הקהילה היוו מכה קשה לקהילות, ידי שלוחי חב"ד היו עמוסות עבודה לשמר וללקט יהודי אחר יהודי, משפחה ומשפחה שלא תאבד חלילה. כעת אם כן זה הזמן להשקיע בילדי השלוחים ולאחר חודשים ארוכים של בידוד חברתי, יזכו ילדי השלוחים בכל אירופה להיפגש עם מאות בני השלוחים בישראל על אדמת הנובר שבגרמניה.

המיזם המרגש נעשה על ידי ארגון צעירי חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, העומד בראש מערך השלוחים בארץ. ארגון צעירי חב"ד נמצא כיום בשיא של כל הזמנים. הארגון הודיע בתחילת השנה על יציאתה לשליחות של משפחת השלוחים 1000 שהצטרפה למערך האדיר של שליחות חב"ד בישראל, ובחודש האחרון צעירי אגודת חב"ד אירגנה את המעמד האדיר של סיום הרמב״ם בבריכת הסולטן בירושלים עם למעלה מרבבת משתתפים ובהשתתפות מועצת גדולי התורה ועשרות אדמו"רים. אירוע שהביא לתנועה הרבה כבוד והערכה בקרב כל החוגים.

הרב אהרונוב ונשיא המדינה יצחק הרצוג

אין ספק כי בשנים האחרונות תנועת חב"ד הפכה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר בציבוריות הישראלית, רבים רבים מצביעים על חב"ד ובתי חב"ד כמי שהביאו את השינוי הדרמטי וכניסת המסורת שנעשה בקרב האומנים ואנשי התרבות בישראל ובכלל במהפך שמתקיים בלמעלה מעשור שנים האחרון בו הפך הציבור היהודי בישראל למסורתי יותר ויותר.

ארגון צעירי חב"ד כיום פרוס בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים, וכ- 120 בתי הספר של חב"ד בחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב אהרונוב זוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלות ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם.

חב"ד גרמניה שער הניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד