י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

בעקבות המכתב: סער הפעיל לחץ על גנץ והשיפוץ במערה החל

לאחר שיו"ר מפלגת 'נעם' פנה בשבוע שעבר וביקש שיעשה זאת - כעת מתפרסם לראשונה ב'בחדרי' כי שר המשפטים פנה לשר הביטחון וביקש כי יפעל ללא דיחוי לתחילת העבודות, שהחלו אתמול | סער דרש זאת, בין היתר, בשל אחריותו על נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות

בעקבות המכתב: סער הפעיל לחץ על גנץ והשיפוץ במערה החל
סער וגנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שהחלו עבודות השיפוץ להנגשת מערת המכפלה, חושף 'בחדרי חרדים' כי אחד הדוחפים לכך הוא שר המשפטים גדעון סער, שהפעיל את סמכותו כשר שאחראי על נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, מול שר הביטחון בני גנץ.

במכתב ששיגר השר סער לגנץ בשבוע שעבר - בעקבות פניית של יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז - ומתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' הוא ביקש לפעול להנגשת מערת הכפלה ללא דיחוי: "מערת המכפלה היא המקום השני בחשיבות הדתית לעם ישראל".

"חרף זאת המקום אינו נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות", כתב שר המשפטים בין היתר לסגן ראש הממשלה. "הוועדה נתנה דעתה לזירוז התהליך בכל מקום שאפשר ועם הסדרת הנושא המשפטי ייגשו לביצוע מידי" הוסיף.

בהמשך המכתב מציין סער כי ההליך המשפטי הסתיים ולפני כחצי שנה אף הנחה גנץ את מתאם פעולות הממשלה בשטחים להוציא היתר בנייה לפרויקט. כמו כן, משרד הביטחון התחיל בהתקשרות עם קבלן מבצע לביצוע פרויקט ההנגשה.

"אני פונה אלייך גם כשר הממונה על נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, להנחות על הנגשת מערת המכפלה ללא דיחוי", קרא לגנץ.

המכתב של סער לגנץ, מגיע, כאמור, לאחר שיו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז שיגר שאילתא לסער, בה דרש שיפעיל את סמכותו כשר הממונה על נציבות השוויון להנגשת מערת המכפלה.

"אני שמח מאוד שלאחר שנים רבות של עיכוב, הפרויקט הכול כך חשוב הזה יוצא לדרך", מסר מעוז. "אני מודה לשר סער על הענות המהירה לנושא, ונראה שאכן הלחץ פעל וב"ה העבודות החלו. קברי האבות ראוי שיהיו נגישים לכל יהודי באשר הוא".

"אני מקווה שבקרוב אכן כל יהודי, גם כאלו שלצערנו סובלים ממוגבלויות יוכלו להגיע למקום בקלות ובנגישות", הוסיף חבר סיעת 'הציונות הדתית'.

המכתב המלא של סער לגנץ

מערת המכפלה הנגשה גדעון סער בני גנץ מפלגת נעם אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד