י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגיוס על הפרק

חילוקי דעות בממשלה: הדיון על חוק הגיוס שנקבע למחר - נדחה

מחר הייתה הממשלה אמורה לדון בחוק בגיוס ולהגיע להסכמות כדי לאשרו בממשלה ולהמשיך עם החוק למליאת הכנסת, אלא שחילוקי דעות במספר סעיפים בחוק הובילו לכך שהממשלה הודיע על ביטול הדיון מחר ודחייתו בפעם השנייה למועד מאוחר יותר | סאגת הגיוס - כל הפרטים

חילוקי דעות בממשלה: הדיון על חוק הגיוס שנקבע למחר - נדחה
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים, בממשלה מבקשים להביא בקרוב את חוק הגיוס להצבעה, ולאחר מכן להמשך לשלבי החקיקה בכנסת, אלא שחילוקי דעות בתוך הממשלה מעכבים את הדיון בפעם השנייה.

שרי הממשלה קיבלו זימון לישיבת ממשלה למחר (שלישי) לדון בין היתר בחוק הגיוס, אלא שחילוקי דעות הביאו לביטול הישיבה החריגה שתתכנס ככל הנראה רק ביום ראשון הבא.

חילוקי הדעות הם בנושא הורדת גיל הפטור, ראש הממשלה נפתלי בנט התחייב להוריד את גיל הפטור לגיל 21, ואילו במשרד הביטחון ובמשרד המשפטים עדיין בוחנים את השינוי.

כך, שר הביטחון בני גנץ מבקש קודם להעביר את חוק הגיוס כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני, בו גיל הפטור עומד על 24 בנוסח שעבר בקריאה ראשונה במתווה שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן.

בנוסף, נבחן השינוי בהורדת גיל הפטור, האם ירד מיידית או ירד בהדרגה מ-24 גם לגיל 21 מה שייתן לחרדים רבים אפשרות להשתלב בשוק העבודה. אחרי שתפטר המחלוקת החוק יעלה להצבעה בממשלה ולאחר מכן בכנסת.

חוק הגיוס פטור נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד