י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטפטוף מתחזק

יהודים אורתודוקסים 'בורחים' מברוקלין לפלורידה

יהודים אורתודוקסים 'בורחים' מברוקלין למקומות כמו פלורידה בגלל אפשרות למשרות טובות, דיור זול יותר, ואפשרויות טובות יותר גם לגבי מקום לימודים, מסים נמוכים וממשל טוב. כך לדברי רופא בצפון מיאמי ביץ' פלורידה

יהודים אורתודוקסים 'בורחים' מברוקלין לפלורידה
פלורידה צילום: pixabay

"במשך עשרות שנים נדדו משפחות יהודיות אורתודוקסיות לפלורידה בטפטוף קבוע", כתב ד"ר אלן ג'ייקוב, נפרולוג, בטור דעה ב'וול סטריט ג'ורנל'. "הם הצטרפו למשפחות מקומיות, גמלאים, ותיירים".

אבל כעת יש "גל חסר תקדים של משפחות יהודיות אורתודוקסיות שעוברות לדרום פלורידה. בחירה בחינוך, מסים נמוכים וממשל טוב", כך לדברי ג'ייקובס.

ההבדל בבחירת בית הספר הוא הבדל חשוב בתהליך קבלת ההחלטות, ציין. "רוב המשפחות האורתודוקסיות שולחות את ילדיהן לבתי ספר יהודיים פרטיים כיוון שבית ספר ציבורי פשוט אינו אופציה, אבל נטל שכר הלימוד יכול להיות עצום".

הוא הסביר כי "זאת הסיבה שמשפחות צעירות רבות מגיעות לפלורידה בגלל המחירים הסבירים לבתי ספר פרטיים, ילד עם תמיכה של המדינה בסכום של כ-7,500 דולר בשנה בממוצע, וכן הטבות מורחבות לילדים עם מוגבלויות. תוכניות אלה הופכות את בתי הספר זול בהרבה בפלורידה מאשר בניו יורק ובניו ג'רזי. חקיקה שנחתמה לאחרונה על ידי המושל רון דסאנטיס.

גם זו לא רק תופעה הקשורה למגפה; זה התחיל לפני זה. מספר רשמי של בתי הספר היהודיים בפלורידה צמח מ-10,623 ל-12,482 על פי משרד החינוך בפלורידה.

במוסד, "תורת חיים תורת אמת" בצפון מיאמי ביץ', לומדים ילדים מכיתות גם ועד סוף התיכון, והיא עם 1,000 תלמידים כרגע, אך היא תצרף כמעט 300 תלמידים חדשים בחודש הקרוב.

ההגירה גורמת לשוק נדל"ן תחרותי מאוד, כך שאמנם הבית הזה זול יותר מניו יורק וניו ג'רזי, אך המחירים עולים. "אנו רואים מלחמות על הצעות מחיר", אמר אבי רובין לערוץ Newsmax. רובין מתמחה בשכונות אורתודוקסיות, אומר כי "בתים רבים נמצאים בשוק רק ליום אחד עם מספר הצעות".

אורתודוקסים ברוקלין פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד